تبلیغات
دانلود پروژه پایان نامه گزارش کارآموزی - تاثیر کلاس بندی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
 
درباره وبلاگ




مدیر وبلاگ : محمد صادق صادقی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
دانلود پروژه پایان نامه گزارش کارآموزی
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
این مقاله با فرمت WORD بوده قابل ویرایش است و آماده پرینت.

موضوع : تاثیر کلاس بندی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان


فهرست مطالب

- مقدمه2

فصل اول :

-مساله تحقیق4

-اهمیت و ضرورت تحقیق 6

-طرح تحقیق6

- سوالات تحقیق 7 

- فرضیه (های ) تحقیق 8 

- تعریف عملیاتی اصطلاحات تحقیق 9



فصل دوم : 

پیشینه تحقیق 10

تاریخچه تشكیل مدارس در ایران 10

فصل سوم :

- روش تحقیق 16

- جامعه آماری 17

- نمونه آماری 17

- حجم نمونه و روش نمونه گیری17

- ابزارهای تحقیق17

- روش تجزیه و تحلیل 17

فصل چهارم :

-مقدمه 34

-جداول

فصل پنجم :

-تجزیه و تحلیل خلاصه های مطالب 40 

-آزمون بینه و سیمون47 

-محدودیت ها50

-پیشنهادات 51 



-منابع 52



فهرست نمودار

-نمودار 1-233

-نمودار 4-1-2 33

-نمودار 1-334

-نمودار 4-1-3 34

-نمودار 1-6 35

-نمودار 4-1-635

-نمودار 1-10 36

-نمودار 4-1-10 36

-نمودار 1-12 37

-نمودار 4-1-12 37

-نمودار 1-14 38

-نمودار 4-1-14 38

-جدول درصد و فراوانی39

توضیحی کوتاه از مقاله:

مقدمه :

بچه با حركات دست و پا كم كم مهارتها را یاد می گیرد و با مشاهده رفتار و حركات اطرافیان , عادات و آداب آنها را جذب میكند و با رد یا قبول دنیایی كه برای خود ساخته , آن را تجربه می كند . پس بیشتر از طریق آزمایش تا خطا , شادی تا غم , تجربه تا تلقین و گفتگو تا هدایت , مسائل را فرا می گیرد .

در نتیجه كودك بیشتر از طریق عشق ,از راه شكیبایی ,از طریق درك و فهم ,از راه احساس تعلق داشتن به دیگری ,از طریق عملی و از راه احساس موجودیت كردن ,مسائل را می آموزد .با گذشت هر روز از زنمدگی ,طفل اندكی از آنچه از دیگران می دانند ,می اندیشند و درك می كنند ,را فرا می گیرد .

اگر خوب دقت كنیم می بینیم بچه ها از نظر استعدادها یی كه دارند با یكدیگر متفاوتند .دو كودك را نمی توان پیدا كرد كه از همه لحاظ شبیه هم باشند .مثلاً اگر در كلاس درس سوالاتی از آنان شود هر كدام از این دانش آموزان به وسیله هوش و استعداد های ذاتی كه دارند ,جوابهای گوناگونی را خواهند داد.

لذا روانشناسان و جامعه شناسان با كمك علم زیست شناسی ,پرونده تحصیلی را جهت هر یك از محصلین اتداع نموده اند كه هر یك از این پرونده ها ,می توانند بیانگر خصوصیات و شایستگی های فرد فرد دانش آموزان باشد .

امروزه همه تلاش ها كنكا شها و تحقیقات به این جهت است كه تمام نو نهالان برای تعلیم و تربیت بهتر و ترقی و تكامل باید از همه متمایز و شناخته شوند .

آگاهی از تفاوتهای فردی می تواند ما را در حل بسیاری از دشواریها یاری دهد ,وقتی قبول كردیم كه انسانها از نظر تواناییهای ذاتی و اكتسابی تفاوت دارند ,در پی این نخواهیم بود كه از همه ,رفتارهای یكسانی را انتظار داشته باشیم .

اگر كلاس بندی هر یك از دانش آموزان در پایه ها و مقاطع تحصیلی به صورت به صورت علمی و شایسته انجام گیرد ,امكان غفراگیری و كسب مهارت ,با توجه به كلاس بندی صحیح و مدرن ,وجود خواهد داشت .

دنیای ما دریاست هر كودكی ماهیست

دنیای بی ماهی یك ذره زیبا نیست

هر ماهی دریا رنگی به خود دارد

بعضی سفید و سرخ بعضی سیاه و زرد

این ماهیان با هم یك رو و یك رنگند

بیگانه با گینه بیگانه با جنگد

آنها نمی خواهند دریا شود بی آب

از غصه می میرند در خشكی و دریا

حیف است اگر ماهی باشد زدریا دور

ماهی گریزان است از حوض و بنگ و تور

زیبایی ماهی زیبایی دریاست

با آب و آزادی دنیای ما زیباست

اسد الله شعبانی



مساله تحقیق :

بیان مساله :

در این تحقیق ما در پی پاسخ این سوال هستیم كه كلاس بندی بهینه چیست و چه تاثیری در ارتقا و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی دارد :

دبستان خانه شاگرد و معلم و محلی است كه بنای زندگی اطفال در آن پی ریزی می شود و یادگارهای گوناگون از دوره پرشور و هیجان طفولیت در خاطره ها به جای می گذارد . در همین خانه بزرگ است كه مغز كوچك اطفال شكل اجتماعی می گیرد و به آهنگ با انضباط زندگی آشنا می شود .

اگر دبستان را به ساده ترین صورت آن در آوریم , واحد كوچكی از آن باقی می ماند كه كلاس درس نامیده می شود . آنجا نیز قاعدتا"" عده ای طفل خرد سال با شخصی به نام معلم گرد هم نشسته اند و مقدمات كتاب زندگی را ورق می زنند 

طبقه بندی شاگردان در دبستانهای معمولی از مهمترین وظایف مدیر دبستان است .

در طبقه بندی باید به رشد جسمی و قدرت فكری و عقلی و رشد ذهنی و اجتماعی و سازگاری روحی و اخلاقی كودكان توجه شود , تا اطفال كه بهتر می توانند با یكدیگر كار كنند در یك اتاق قرار گیرند و بین آنان اختلافاتی كه به ناسازگاریها منجر می شود , بوجود نیاید .



حال باید دید كه :

اگر كلاس بندی صرفا""بر مبنای تراز علمی صورت گیرد و معدل كل دانش آموزان در سال قبل ملاك باشد , آیا این كلاس بندی ایده آل است ؟

اگر كلاس بندی صرفا بر مبنای تراز اخلاقی صورت گیرد و چگونگی رفتار دانش آموزان با دیگران و سازگاری وی با محیط مدرسه و كلاس مد نظر باشد , و دانش آموزانی كه برای مدرسه ایجاد مشكل می كنند , در كلاسهای هم پایه به نسبت تساوی تقسیم شوند , آیا چنین كلاس بندی می تواند مناسب باشد ؟

اگر در كلاس بندی , فقط شرایط سنی دانش آموزان در نظر گرفته شود , آیا این كلاتس بندی بهینه است ؟

و یا اگر در كلاس بندی و تقسیم دانش آموزان بین كلاسها , صرفا به میزان تحصیلات والدین دانش آموز توجه شود , آیا چنین كلاس بندی می تواند موفق باشد و موجب هم تراز بودن كلاسها شود و رضایت معلمین همپایه را به دنبال داشته باشد .

برای رسیدن به این پاسخ , در گرمه جاجرمبه مناطق مختلف آموزش و پرورش رفته و از نزدیك با نحوه كلاس بندی مدارس آشنا شدیم , كه متعاقبا به ذكر آنها خواهیم پرداخت .



اهمیت و ضرورت تحقیق

دكتر ابراهیمی استاد دانشگاه تهران می گوید :

((در بعضی از مدارس , بخصوص در امر كلاس بندی پایه اول دبستان , نحوه تقسیم دانش آموزان در بین كلاسها , فقط بر مبتای تحصیلات والدین صورت می گیرد و دلیلشان این است كه دانش آموزانی كه پدر و مادر تحصیلكرده باشد , هیچ گونه زحمتی بر دوش معلم ندارد و معلم فقط باید به دانش آموزانی رسیدگی كند كه دارای پدر و مادر بی سواد یا كم سواد هستند ))

در بیشتر مدارس ما , كلاس بندی بر اساس معدل كل دانش آموزان صورت می گیرد , باید دید كه آیا این روش كمی تواند در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان موثر باشد .



طرح تحقیق :

در كشور ما چندین مدرسه وجود دارد كه از نظر كلاس بندی با مشكل مواجه هستند ما بر آنیم تا روش صحیحی برای حل این مشكل بیابیم .

در ابتدا باید بدانیم كه كلاس بندی چیست و چه نقشی بر پیشرفت تحصیلی دارد و بین مدارسی كه كلاس بندی دارند با دیگر مدارس چه تفاوتی وجود دارد و وظایف معلمان در اینگونه مدارس چگونه است .

در این تحقیق منظور ما از كلاس بندی تقسیم دانش آموزان در بین كلاسها بر اساس معدل سال قبل آنها می باشد . ما می خواهیم بدانیم آیا این روش صحیح است یا خیر؟

بهمین دلیل به سراغ پایه های ابتدایی در چند مدرسه تهران رفته ایم و تحقیق خود را با پرسشنامه و پرونده تحصیلی دانش آموزان شروع كرده ایم .



سوالات تحقیق :

1- آیا در منطقه واحد پوششی شما از كلاس بندی مدرن استفاده می شود ؟

بله خیر تا حدودی 

2- نظر شما راجع به كلاس بندی مدرن و بهینه چیست ؟

3- معلمان مربوطه باید در امر كلاس بندی اعمال نظر كنند .

4- كلاس بندی دانش آموزان باید به صورت حروف الفبا یا تصادفی انجام گیرد 

5- در امر كلاس بندی باید مسائل اخلاقی دانش آموزان مد نظر قرار گیرد .

6- كلاس بندی صرفا به صورت تراز علمی مناسب است .

7- در مدارسی كه دانش آموزان آنها به صورت غیر منظم و تصادفی كلاس بندی شده اند رقابت وجود دارد

8- در بین معلمین كلاسهایی كه به صورت منظو كلاس بندی شده اند رقابت وجود دارد .

9- با استفاده از طرح تراز علمی –اخلاقی در كلاس بندی زمینه رقابت بیشتر در بین دانش آموزان فراهم می شود .

10- وظایف معلمین در مدارسی كه كلاس بندی مدرن دارند با مدارسی كه كلاس بندی مدرن ندارند یكسان است .

11- در مدارسی كه كلاس بندی مدرن دارند می توانند مقداری از وظایف خود را به دانش آموزان زرنگ واگذار كنند .

12- كلاس بندی مدرن و اصولی در مدارس وجود ندارد .

13- در كلاس بندی دانش آموزان , مدیر نباید دخالت كند بلكه معلمان كلاسهای همپایه دانش آموزان را بر اساس ملاكهای مختلفی كه دارند شناسایی كرده و می توانند آنان را كلاس بندی نمایند .

14- در كلاس بندی دانش آموزان علاوه بر تراز علمی و اخلاقی دانش آموزان باید تحصیلات پدر و مادر مد نظر قرار گیرد . 

15_ آیا با طرح كارانه به صورت فعلی موافقید ؟

16_ طرح كارانه به افراد لایق تعلق می گیرد .

17 _ طرح كارانه زمینه رقابت بین آموزگاران پایه ها را سبب می گردد .



فرضیه های تحقیق :

1- بین مدارسی كه كلاس بندی دارند , با مدارسی كه كلاس بندی ندارند از نظر آموزشی تفاوت وجود دارد

2- سن و جنس دانش آموزان بر روی كلاس بندی آنان تاثیر می گذارد .



تعریف عملیاتی اصطلاحات تحقیق :

دانش آموز : افرادی كه در یكی از پایه های تحصیلی , مشغول كسب علم و دانش هستند

معدل كل : مجموع نمرات درسی تقسیم بر تعداد دروس

پیشرفت تحصیلی : رفتن دانش آموز از پایه ای تحصیلی به پایه ای بالاتر و كسب معدل بالای 15.

دانلود تحقیق تاثیر کلاس بندی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان





نوع مطلب : پروژه پایان نامه تحقیق، رشته علوم تربیتی روانشناسی علوم اجتماعی، 
برچسب ها : مقاله پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، پروژه تاثیر کلاس بندی در پیشرفت تحصیلی دانش اموزان، پایان نامه رشته علوم تربیتی،
لینک های مرتبط :


شنبه 14 مرداد 1396 09:57 ق.ظ
Wonderful beat ! I would like to apprentice even as you amend your website, how could i subscribe for a blog web site?
The account helped me a acceptable deal. I
were a little bit familiar of this your broadcast offered brilliant transparent
idea
سه شنبه 6 تیر 1396 11:05 ب.ظ
Hi, Neat post. There is an issue with your website in internet explorer, might test this?
IE nonetheless is the market leader and a good component to folks will miss
your wonderful writing due to this problem.
سه شنبه 22 فروردین 1396 11:20 ق.ظ
Great post. I am going through a few of these issues as well..
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


 
 
برچسب ها
پیوندها
آخرین مطالب