تبلیغات
دانلود پروژه پایان نامه گزارش کارآموزی - گزارش کارآموزی در اداره کل امور فنی و تجهیزات شرکت های فرودگاه کشور
 
درباره وبلاگ




مدیر وبلاگ : محمد صادق صادقی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
دانلود پروژه پایان نامه گزارش کارآموزی
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM

این فایل دارای فرمت word می باشد.

موضوع: گزارش کارآموزی در اداره کل امور فنی و تجهیزات شرکت های فرودگاه کشور

آشنایی به مكان كارآموزی

اداره فنی و تجهیزات شركت فرودگاههای كشور

این اداره از ادارات شركت فرودگاههای كشور و تحت نظارت سازمان هواپیمایی كشوری وابسته به وازت راه و ترابری می باشد ، شركت فرودگاههای كشور شامل ادارات دیگری از جمله اداره تشریفات ، اداره تداركات و سایر ادارات مربوطه می شود .

اداره فنی و تجهیزات فرودگاههای كشور در ضلع شمالی فرودگاه مهر آباد قرار گرفته است و دارای یك محوطه جداگانه از فرودگاه می باشد .

این اداره شامل اداره جات فنی منطقه می باشد ، از جمله اداره ماشین آلات –اداره برق و قدرت ، اداره خرید ، اداره تاسیسات می باشد .

محدوده خدمات این اداره در بخش روشنایی و برق باندهای فرودگاههای كشور می باشد كه توسط اداره برق كه دارای ترانس ها و ژنراتورهای بسیار بزرگ می باشد و تكنسین ها و مهندسین مربوط در آن مشغول به كار می باشند .

در اداره ماشین آلات تعمیر و سرویس و نگهداری ماشیم ها و اتومبیل ها و تمامی قطعات مكانیكی مورد استفاده در فرودگاهها و اتومبیل های تحت اختیار شركت فرودگاهها ، سازمان هواپیمایی كشوری پلیس فرودگاه و كامیونت های حمل و لیفتراك و ماشینهای مخصوص خط كشی باندها در این مكان صورت می گیرد .

این اداره شامل قسمت های مختلفی می باشد از جمله كارگاه اتومبیل های بنزینی –كارگاه دیزل –كارگاه برق خودرو –كارگاه صافكاری –كارگاه نقاشی –كارگاه پنچر گیری و كارگاه تعویض روغن و كارگاه تراشكاری می باشد .

این محوطه در یك سوله در حدود 1500 متر در اختیار دارد كه دفاتر مسئولان نیز در همین قسمت می باشد . مسئول اداره ماشین آلات آقای مصطفوی است كه مسئول كار آموزی اینجانب نیز بوده است . در قسمت دیگر از اداره ماشین آلات انبار وجود دارد كه قطعات مورد نیاز كارگاههای موجود در اداره را تامین می كند .

هر یك از كارگاههای نامبرده شده در قسمت قبل دارای چند تكنسین و كارگر فنی و یك مسئول بوده اند ، كه اینجانب در كارگاه اتومبیل های بنزینی بنابر صلاحدید سرپرست كاآموزی مشغول بوده ام .

در این كارگاه اتومبیل های سواری از جمله پیكان ، پژو –رنو- پاترول –وانت مزدا –و دیگر اتومبیل های دولتی مربوط برای تعمیر و عیب یابی و سرویس مراجعه می كردند و رسیدگی می شدند .

مهمترین كارهای صورت گرفته كه توسط اینجانب در كنار تكنسین های این بخش كه بر روی این اتومبیل ها صورت می گرفته بدین صور بود :

تنظیم موتور –تنظیم دلكو –تنظیم كاربراتور –تشخیص عیوب –تعویض لنت های جلو و عقب –تعویض قطعات معیوب –تنظیم و رگلاژ ترمز و كلاچ- تعویض قطعات رادیاتور از جمله عیب آب –ترموستات و اتصالات .

بازدید سطح روغن ترمز و كلاچ –بازدید باتری –و در نهایت تائید عیوب برای انجام تعمیرات در خارج از اداره این كارگاه دارای 5 نفر كارگر فنی می باشد كه همگی در استخدام اداره می باشند و ساعات كاری از 7 صبح تا 5/3 عصر می باشد .

مقدمه

بعد از گذراندن دوره كارآموزی برای پروژه كارآموزی آنچه را كه اینحانب لازم می دانستم تا به رشته تحریر در آورم كه مورد توجه و تائید استاد كارآموزی اینجانب قرار بگیرد .

تعمیر و نگهداری

سرویس و مراقبت منظم از موتور اتومبیل علاوه بر آن كه عمر موتور را افزایش می دهد از هزینه اضافی و كاهش قیمت اتومبیل نیز به طور محسوسی جلوگیری می نماید

آب بندی موتور : راه اندازی و استفاده ملایم از اتومبیل نو یا یك موتور تازه تعمیر را آب بندی موتور می گویند . و تا 800 كیلومتر اول بایستی كم و متناسب با دنده مورد لزوم و با احتیاط رانندگی نمود و نباید به موتور فشار آورد تا قطعات جدید و متحرك به تدریج سائیده و جا افتاده و اصطلاحاً «آب بندی » می گردد . در هر موتور نو سطوح كاری یا تماس قطعات با یكدیگر دارای لقی یا خلاصی فوق العاده كم بوده و باید آب بندی شوند تا از گریپاژ كردن احتمالی آنها جلوگیری شود . هنگامی كه یك موتور نو یا تازه تعمیر روشن می گردد ذرات بسیار ریز فلز از سطوح متحرك و كاری تراشیده شده و توسط روغن جمع آوری می گردد . برای خارج كردن این ذرات از موتور اغلب توصیه می شود كه روغن موتور پس از طی 800 كیلومتر اول و پس از آن هر 5000 كیلومتر تعویض گردد .(برای اتومبیل پیكان 2000 كیلومتر توصیه می شود ) . همیشه روغن را هنگامی كه موتورداغ است تعویض نمایید ، زیرا روغن گرم راحت تخلیه شده و تمامی ذرات خارجی موجود در ان تخلیه می شوند . در طول مدت آب بندی موتور ، سرعت اتومبیل بایستی پایین نگه داشته شود و از سرعت زیاد و شتاب گیری ناگهانی خودداری نمود . دستورات لازمه در این مورد در كتابچه راهنمای اتومبیل درج شده است .

از فشار زیاد به موتور یا حركت رد سربالایی ها دنده سبك ، یا گازدادن بیش از حد و بالا رفتن دور موتور در نده سنگین خود داری نموده و در عوض هر قدر به 800 كیلومتر اول نزدیك می شوید ، تدریجاً فشار به موتور را افزایش دهید و از موتور كار بیشتر بكشید .

تعویض روغن : روغن باید مطابق با دستور العمل كارخانه سازنده اتومبیل بوده و در فواصل معین تعویض گردد . استفاده از پیچ تخلیه روغن كه دارای خاصیت آهن ربا باشد در كارتر جعبه دنده و دیفرانسیل مفید تر است زیرا ذرات آهن را جذب نموده و مانع از گردش مجدد آن در داخل موتور خواهد شد . امروزه معمولاً پیچهای تخلیه روغن دارای خاصیت آهن ربایی می باشد . تعویض روغن در موعد مقرر و طی مسافت مورد نظر به تنهایی كافی بنوده بلكه با یو توجه داشت اتومبیلی كه ماسفت های كوتاه طی می نماید و موتور آن به طور كوتاه مدت روشن می ماند فرصت كافی نخواهد داشت تا روغن را گرم نماید و چون در موقع استارت زدن موتور هنوزسر است عمل تقطیر صورت گرفته و قطرات آب در داخل آن ایجاد می گردد و از طرفی چون روغن به اندازه كافی گرم نمی شود تا این قطرات آب را به بخار تبدیل نماید ، لذا معمولاً در روغن باقی مانده و باعث رقیق شدن آن می گردند ، با رقیق شدن روغن، اثرات روغنكاری آن كاهش یافته و موجب رسوب لجن در محفظه روغن خواهد شد.

استارت زدن در هوای سرد : تا آنجا كه ممكن است از ساسات برتای زمان كوتاه استفاده می كند . در هوای سرد وقتیكه موتورسرد است ابتدا دكمه ساسات را بكشید تا هوای كمتر و در عوض بنزین بیشتری وارد پیاله كاربراتور شود و سپس استارت بزنید ، پس از روشن شدن نیز در اولین فرصت دكه ساسات را به حالت اولیه برگردانید زیرا وارد شدن بنزین اضافی به اطاق احتراق موتور موجب شسته شدن لایه های روغن بین پیستون و سیلندر و پایین سوپاپ و گاید سوپاپ شده و اینكار باعث سائیده شدن فلز به فلز و فرسایش سریع قطعات می گردد .

 

باز كردن درب سوپاپ :

1- در صورت لزوم وایرشمعها را باز كرده و توسط برچسب آنها را شماره گذاری كنید ، برای دسترسی بهتر ، هر گونه لوله از جمله هواكش و فیلتر هوا را باز كرده و سپس پیچهای درب سوپاپ به سر سیلندر را باز نمائید .

2- درب سوپاپ را كه خیلی سبك است با دست از دو انتها نگه داشته و ان را به طور عمودی از سر سیلندر بالا بكشید برای این كار به زور متوسل نشوید ، همیشه قبل از باز كردن دقت نمائید كه یك عدد واشر یدكی و از همان نوع موجود باشد .

فیلر گیری سوپاپ :

وقتیكه موتور گرم می شود قطعات آن از جمله میل تایپیت گرم شده و منبسط می گردد . لذا بایستی یك فاصله ازاد بین میل سوپاپ و استكانی تایپیت موجود داشته باشد تا یقین حاصل گردد سوپاپها بسته می شوند . این فاصله آزاد را « فیلر سوپاپ » نیز گویند . از ان جائیكه تنظیم این فاصله بر روی میل سوپاپ عملی نمی باشد این تنظیم یا فیلرگیری رد اسبك و یا انگشتی انجام می شود . اكثر كارخانه های سازنده ، تعداد فیلر گیری سوپاپ را برای موتور سرد و برخی برای هر دو حالت سرد و گرم در كتابچه درج می نمایند . در بعضی از اتومبیل ها این اعداد برای سوپاپ دود و هوا متفاوت می باشد . در صورت تردید و اینه كدام عدد برای سوپاپ دود و كدام برای هوا می باشد می توانید فیلر بزرگتر برای سوپاپ دود در نظرمی گیرند .

برای فیلر گیری از اسبابی به نام فیلر گیج (Feele Gauge) استفاده می گردد و تیغه مورد نظر را فیلر را در زیر انگشتی قرار داده و تنظیم می نمایند . قبل از تنظیم دقت نمائید كه سوپاپ كاملاً بسته باشد .

یك قانون برای موتورهای چهار سیلندر وجود دارد كه برای فیلر گیری سیلندرهای متقارن را پیدا كرده و یكی از قیچی كرده و دیگری را فیلر گیری می كنیم مثلاً در یك موتور چهار سیلندر هرگاه سوپاپهای چهار و در حالت قیچی باشد سوپاپهای سیلندر یك در حالت كاملاً بسته قرار دارند پس می توان آن ها را فیلر گیری كرده و بهمیت ترتیسب سوپاپهای سیلندر یك را قیچی و سوپاپهای سیلندر چهار را فیلر گیری می كنیم . در مورد سیلندر 2و 3 نیز به همین عمل تكرار می كنیم .

توسط آچار رینگ ، مهره قفلی پشت اسبك را شل نموده و پیچ تنظیم را بوسیله پیچ گوشتی را تنظیم نمائید تا فاصله صحیح بدست اید فاصله را با فیلر آزمایش نمائید و ارگ كاملاً درست بود پیچ گوشتی را بدون حركت نگه داشته و توسط آچار مهره را قفل نمائید. سر انجام لقی را بررسی كنید كه درست باشد . توجه : تیغه فیلر بایستی به سفتی از فاصله عبور نماید .

نصب پمپ آب :

1- آب رادیاتور را تخلیه نموده و رادیاتور را پیاده نمائید . پیچهایی كه پروانه و پولی پمپ را به واتر پمپ می بندند باز كنید .

2- پروانه را بردارید در بعضی از اتومبیل ها پروانه از فلز ساخته شده است .آن را بازدید نموده اگر صدمه دیده و یا ترك خوردگی دارد تعویض نمائید در مورد پروانه پلاستیكی دقت نمائید كه در موقع پیاده كردن و یا نصب صدمه ای به آن وارد نشود .

3- پیچهای پایه دینام را شل نموده و دینام را به سمت موتور حركت دیهید ، تسمه پروانه و پولی را باز كنید .

4- لوله های پایه دینام را شل نموده و دینام را به سمت موتورحركت دهید ، تسمه پروانه و پولی پمپ را باز كنید .

5- پیچهای پایه پمپ را بوسیه آچار بوكس باز نمائید طول پیچهای پمپ آب معمولاً متفاوت است لذا توجه داشته باشید مربوط به كجاست .

6- پمپ را از موتور جدا نموده و پمپ جدید به همراه واشر و به طریق عكس تركیبی كه باز كرده اید سوار كنید .

 

سیستم روغنكاری :

تعویض روغن موتور

تعویض روغن باید بر اساس توصیه كارخانه های سازنده باشد ، اما اگر لازم باشد در فواصل معینی غیر از آن چه توصیه شده عمل گردد .

چون فیلتر روغن قابل تمیز كردن نمی باشد ، مطمئن گردید كه فیلتر روغن به طور یك در میان در دفعات تعویض روغن عوض گردد . برای تعویض روغن ابتدا اتومبیل را در سطح صاف قرار دهید و درست نیست كه در سرازیری جلوی اتومبیل را به وسیله جك بلند نمائید . زیرا كارتر طوری طراحی و ساخته شده است كه بایستی در سطح صاف تخلیه گردد . اگر اتومبیل كج باشد ، روغن آن كاملاً تخلیه نخواهد شد .

قبل از تخلیه روغن ، موتور را روشن نمائید تا به درجه حرارت نرمال برسد در این صورت روغن رقیق تر شده و راحت تر تخلیه می گردد . اگر درب مغزی روغن را نیز بردارید روغن بهتر تخلیه خواهد شد . پس از تخلیه روغن از استارت زدن بپرهیزید . برای باز كردن فیلتر قبل از اینكه پیچ فیلتر تا انتها باز شود ، ضربه ای آهسته به بدنه فیلتر بزنید تا واشر آن جدا شود . بعضی فیلترهای روغن تحت فشار نیز می باشند و ممكن است به سختی جدا گردند مگر اینكه ابتدا واشر آن جدا گردد . امروزه اكثر فیلتر ها از نوع فشنگی بوده و تعویض آن بسیار ساده است . در ضمن تخلیه روغن روغن كارتر در سوپاپ را برداشته و كاملاً تمیز نمائید . بعد از تعویض واشر درپوش را بسته و روغن را بریزید و از عدم نشتی مطمئن باشید .

تعویض روغن جعبه دنده :

1- هر جعب دنده دارای دو پیچ می باشد پیچ پائینی برای تخلیه روغن و بالایی كه معمولاً در پهلوی جعبه دنده قرار دارد برای بازدید و پر كردن می باشد .

2- قبل از باز كردن پیچ تخلیه ، پیچ بازدید را باز كنید تا هوا وارد جعبه دنده شده و به تخلیه روغن تسریع بخشد .

3- پیچ تخلیه روغن را باز كنید ، اگر اتومبیل دارای دستگاه اور درایو می باشد پیچ تخلیه آن را نیز باز كنید .

4- اگر قبل از تخلیه روغن ، اتومبیل مقداری حركت كرده و روغن گرم شده باشد تخلیه آن آسانتر انجام می شود .

5- پس از تخلیه كامل روغن ، پیچ تخلیه را ببندید و از محل پیچ بازدید روغن مخصوص جعبه دنده را بریزید تا پر شود وقتیكه روغن اضافی سرریز نمود ، پیچ را ببندید .

 

پر كردن مخزن روغن كلاچ :

هنگام پر كردن مخزن روغن كلاچ ، قوطی روغن را تا حدامكان نزدیك و پایین گرفته تا به بیرون ریخته نشود و هوا نیز وارد سیستم نگردد در خاتمه درب مخزن را محكم ببنید .

هوا گیری سیستم كلاچ :

1- برای هوا گیری سیستم روغنی كلاچ ابتدا پمپ فرعی كلاچ (پمپ پائینی كلاچ) را كه معمولاً پهلوی گلدونی و هم سطح با كارتر نصب شده است مشخص كنید .

2- گردگیر را بردارید تا بتوانید یك شیلنگ لاستیكی به پستانك پیچ هواگیری وصل نمائید . انتهای شیلنگ را به داخل ظرفی حاوی روغن كلاچ قرار داده و پیچ هواگیری را كمی شل كنید .

3- با فشار دادن پدال كلاچ چند بار پمپ بزنید تا هوا خارج گردد وقتیكه هوا كاملاً تخلیه شد و دیگر حباب هوا مشاهده نشد ، پیچ هواگیری را سفت نموده و شیلنگ را باز كنید با موتور روشن چند بار كلاچ بگیرید ، اگر خلاصی باندازه كافی باشد و راحت پائین برود سیستم هوا ندارد ولی اگر كلاچ سفت باشد احتمالاً هنوز هوا در سیستم موجود است برای اطمینان بیشتر چند بار دنده عوض نمائید در خاتمه روغن مخزن كلاچ را تكمیل نمائید.

تكمیل روغن دیفرانسیل :

1- پیچ بازدید را كه در یك طرف و یا در پشت پوسته دیفرانسیل قرار دارد باز نمایئد اگر روغن بیرون زده مقدار روغن كافی است و احتیاج به ریختن روغن نخواهد بود اگر پیچ روغنی بیرون نیامد . دیفرانسیل احتیاج به روغن دارد .

2- مصلحت در این است كه برای ریختن روغن در دیفرانسیل از پمپ دستی روغن و یا ظرف پلاستیكی مناسب و لوله مناسب استفاده نموده قبلا زبستن پیچ بازدید صبر نمائید تا روغن اضافی تخلیه گردد .

سرویس و آچار كشی و تنظیم قسمت های مختلف :

آچار كشی میل گاردان :

پیچهای میل گاردان را هر 5000 كیلومتر آچار كشی و سفت نمائید . همچنین از سفت بودن پیچهای كله گاوی به پوسته اكسل اطمینان حاصل نمائید . برای آچاركشی از آچار دسته كوتاه استفاده نموده و از سفت كردن بیش از حد خودداری كنید پیچها را به تدریج ضربدری (بالا ، پایین و سپس طرفین) سفت نمائید .

آشنایی به مکان کارآموزی

مقدمه

تعمیر و نگهداری

باز کردن درب سوپاپ

فیلر گیری سوپاپ

باز کردن انگشتی و متعلقات آن

سر سیلندر

باز کردن سرسیلندر

کربن گیری سر سیلندر

پیاده کردن سوپاپ ها

سرویس و نصب سر سیلندر

آب بندی سوپاپ

سوار کردن سر سیلندر

سرویس و نگهداری کاربراتور

تعویض فیلتر کاغذی هوا

شستشوی فیلتر سیمی هوا

سرویس کاربراتور

عیب یابی سیستم سوخت

عیب یابی سیستم جرقه

سرویس و نگهداری باتری

نصب و تنظیم پلاتین دلگو

باز کردن پلایین

تنظیم پلاتین

شمع اتومبیل

تمیز کردن شمع

تشخیص معایب شمع

سیستم خنک کاری (تعمیر و نگهداری )

نصب پمپ آب

سیستم روغنکاری

تعویض روغن موتور

تعویض روغن جعبه دنده

پر کردن مخزن روغن کلاچ

هوا گیری سیستم کلاچ

تکمیل روغن دیفرانسیل

سرویس و آچار کشی و تنظیم قسمت های مختلف

آچار کشی میل گاردان

طریقه تنظیم لنت ترمز کاسه ای (کفشکی)

طریقه رگلاژ اتوماتیک ترمز دستی

هواگیری سیستم ترمز روغنی

تعویض لنت ترمز دیسکی (لقمه ای)

تکمیل روغن جعبه فرمان

صداهای غیر عادی از اتومبیل

روغنکاری شانه فرمان.

دانلود گزارش کارآموزی در اداره کل امور فنی و تجهیزات شرکت های فرودگاه کشور





نوع مطلب : دانلود گزارش کارآموزی و کارورزی، 
برچسب ها : پروژه کاراموزی در قسمت فنی فرودگاه، گزارش کارورزی در اداره تجهیزات شرکت فرودگاهی، خرید کار آموزی در بخش فنی و تحجیزات شرکتها،
لینک های مرتبط :


دوشنبه 16 مرداد 1396 10:08 ب.ظ
Incredible points. Solid arguments. Keep up the amazing spirit.
جمعه 13 مرداد 1396 03:15 ب.ظ
This web site certainly has all the info I wanted concerning this subject
and didn't know who to ask.
جمعه 16 تیر 1396 08:34 ب.ظ
Wonderful blog! I found it while searching on Yahoo
News. Do you have any suggestions on how to get listed in Yahoo News?
I've been trying for a while but I never seem to get there!
Thanks
یکشنبه 4 تیر 1396 10:14 ب.ظ
بسیار چلیپا از خود نوشتن در حالی که ظاهر
شدن دلنشین ابتدا آیا واقعا کار کاملا با من پس از برخی از زمان.
جایی درون جملات شما در واقع قادر به من مؤمن
اما تنها برای کوتاه در حالی که.

من این کردم مشکل خود را با فراز در مفروضات و یک خواهد را خوب به کمک پر همه کسانی
معافیت. که شما در واقع که می توانید انجام من را مطمئنا تا پایان تحت تاثیر قرار داد.
یکشنبه 4 تیر 1396 03:58 ب.ظ
Wonderful blog! I found it while browsing on Yahoo News.

Do you have any tips on how to get listed in Yahoo News? I've been trying for a while
but I never seem to get there! Cheers
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 08:10 ق.ظ
I got this website from my friend who shared with me regarding this website and now this time I am browsing this web
page and reading very informative content at this place.
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 02:11 ق.ظ
Thanks for sharing your thoughts on گزارش.
Regards
جمعه 25 فروردین 1396 05:28 ب.ظ
Amazing! Its really remarkable paragraph, I have got much clear idea on the topic of from this
piece of writing.
چهارشنبه 23 فروردین 1396 06:59 ق.ظ
Why people still use to read news papers when in this technological world the whole
thing is available on net?
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


 
 
برچسب ها
پیوندها
آخرین مطالب