تبلیغات
دانلود پروژه پایان نامه گزارش کارآموزی - آموزش و پرورش کودکان استثنائی
 
درباره وبلاگ




مدیر وبلاگ : محمد صادق صادقی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
دانلود پروژه پایان نامه گزارش کارآموزی
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM

آموزش و پرورش کودکان استثنائی

فهرست مطالب

مقدمه 2

بیان مسئله 3

ضرورت پژوهش5

هدف پژوهش 6

فرضیات پژوهش 7

روش پژوهش 7

كلید واژه ها 8

فصل دوم : پیشنیه و تاریخچه پژوهش

مفهوم مدیریت 14

مكتب ها و نظریه های مدیریت 15

مدیریت علمی 16

مدیریت علمی تیلور 18

مدیریت اداری 20

عناصر مدیریت 21

برنامه ریزی 21

سازماندهی 22

هدایت و انگیزش 22

نظارت و ارزشیابی 23

هماهنگی23

نظریه های كلاسیك مدیریت 24

محدودیتهای نظریه های كلاسیك 25

سیر تحولات نظریه های سازمان و مدیریت 26

طبقه بندی های تاریخی نظریه های سازمان و مدیریت 27

اهمیت و ضرورت مدیریت 28

تعریف مدیریت آموزش و پرورش 30

تاریخچه برنامه ریزی آموزش و پرورش 31

اهمیت تدریس 33

تدریس و آموزش 35

تاریخچه عقب ماندگی ذهنی در جهان 36

تعریف عقب ماندگی ذهنی 39

طبقه بندی طبق درجه كم هوشی 42

مونته سوری 43

نظام آموزشی دكودر 45

هدف ها و مقاصد 46

سازمان دهی برنامه های آموزشی 47

برنامه كلاسی پیش از رفتن به مدرسه48

تاریخچه برنامه آموزش و پرورش عقب ماندگان ذهنی در ایران 50

نقش مادران و پدران كودكان استثنایی52

چه كاری از دست مدیران و معلمان ساخته است ؟ 53

نقش مدیران در بهسازی بهداشت روانی معلمان و دانش آموزان عقب مانده 55

بهداشت روانی 57

فصل سوم :‌ روش اجرای پژوهش

مقدمه 59

طرح تحقیق 59

جامعه آماری 60

ابزار تحقیق 60

روش اجرا 61

روش آماری 62

روش تجزیه و تحلیل داده ها 62

چگونگی گردآوری داده ها 63

محدودیت های تحقیق 63

ارائه پیشنهادات مدیران در رابطه با موفقیت در كارشان 63

تحقیقات انجام شده در داخل و خارج از ایران در این خصوص 64

فهرست منابع 69

مقدمه

توجه به شناخت و آموزش و پرورش كودكان و دانش آموزان استثنایی و عقب مانده ی ذهنی یعنی افرادی كه به دلایل خاص جسمانی و ذهنی –روانی –عاطفی نمی توانند از برنامه های عادی آموزشی به نحو مطلوب بهره مند گردد .

از نشانه های پیشرفت و اصالت و قوت و غنای فرهنگ و نظام آموزش و پرورش هر جامعه است .

كوشش در جهت شناسایی و برنامه ریزی و ایجاد تسهیلات آموزشی هر چه بیشتر برای كودكان و دانش آموزان عقب مانده ذهنی كه عمدتاً به دلیل نیاز فوق العاده از اولویت خاصی برخوردارند ،‌گامی در تحقق اهداف مقدس انقلاب فرهنگی است .

مطابق ارقام و آمار بین المللی حدود 10 الی 15 درصد از كل دانش آموزان سنین مدرسه رو در هر جامعه ای به نحوی از انحاء نیاز به كل برنامه های آموزشی ویژه و خاص دارند ،‌در این رهگذر از جمله مسائل و مشكلات و موانع عمده كمبود قابل ملاحظه نیروی انسانی متعهد و متخصص و آشنا به اصول و روش های آموزش و پرورش استثنایی است ،‌در این میان نقش مدیران به عنوان الگو برای اولیا و مربیان از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، زیرا كارآیی و اثربخشی هر سازمان تا حد قابل ملاحظه ای به نحوه مدیریت و كاربرد صحیح و مؤثر منابع انسانی بستگی دارد . بنابراین مدیران مدارس كودكان عقب مانده ذهنی باید به دانش و بینش لازم جهت مواجه شدن و حل مشكلات این عامل پیچیده و حساس مجهز شوندتوجه به شناخت و آموزش و پرورش كودكان و دانش آموزان استثنایی و عقب مانده ی ذهنی یعنی افرادی كه به دلایل خاص جسمانی و ذهنی –روانی –عاطفی نمی توانند از برنامه های عادی آموزشی به نحو مطلوب بهره مند گردد .

از نشانه های پیشرفت و اصالت و قوت و غنای فرهنگ و نظام آموزش و پرورش هر جامعه است .

كوشش در جهت شناسایی و برنامه ریزی و ایجاد تسهیلات آموزشی هر چه بیشتر برای كودكان و دانش آموزان عقب مانده ذهنی كه عمدتاً به دلیل نیاز فوق العاده از اولویت خاصی برخوردارند ،‌گامی در تحقق اهداف مقدس انقلاب فرهنگی است .

مطابق ارقام و آمار بین المللی حدود 10 الی 15 درصد از كل دانش آموزان سنین مدرسه رو در هر جامعه ای به نحوی از انحاء نیاز به كل برنامه های آموزشی ویژه و خاص دارند ،‌در این رهگذر از جمله مسائل و مشكلات و موانع عمده كمبود قابل ملاحظه نیروی انسانی متعهد و متخصص و آشنا به اصول و روش های آموزش و پرورش استثنایی است ،‌در این میان نقش مدیران به عنوان الگو برای اولیا و مربیان از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، زیرا كارآیی و اثربخشی هر سازمان تا حد قابل ملاحظه ای به نحوه مدیریت و كاربرد صحیح و مؤثر منابع انسانی بستگی دارد . بنابراین مدیران مدارس كودكان عقب مانده ذهنی باید به دانش و بینش لازم جهت مواجه شدن و حل مشكلات این عامل پیچیده و حساس مجهز شوندتوجه به شناخت و آموزش و پرورش كودكان و دانش آموزان استثنایی و عقب مانده ی ذهنی یعنی افرادی كه به دلایل خاص جسمانی و ذهنی –روانی –عاطفی نمی توانند از برنامه های عادی آموزشی به نحو مطلوب بهره مند گردد .

از نشانه های پیشرفت و اصالت و قوت و غنای فرهنگ و نظام آموزش و پرورش هر جامعه است .

كوشش در جهت شناسایی و برنامه ریزی و ایجاد تسهیلات آموزشی هر چه بیشتر برای كودكان و دانش آموزان عقب مانده ذهنی كه عمدتاً به دلیل نیاز فوق العاده از اولویت خاصی برخوردارند ،‌گامی در تحقق اهداف مقدس انقلاب فرهنگی است .

دانلود تحقیق درباره آموزش و پرورش کودکان استثنائی





نوع مطلب : پروژه پایان نامه تحقیق، 
برچسب ها : مقاله تاریخچه عقب ماندگی ذهنی در جهان، پایان نامه نقش مدیران در بهسازی بهداشت روانی، پروژه برنامه ریزی اموزش و پرورش برای کودکان عقب افتاده،
لینک های مرتبط :


دوشنبه 5 تیر 1396 02:07 ق.ظ
My brother suggested I may like this website. He was
once totally right. This put up truly made my day.
You can not believe simply how a lot time I had spent for this info!
Thanks!
یکشنبه 31 اردیبهشت 1396 11:14 ب.ظ
I every time emailed this blog post page to all my associates, for the reason that if like to read it after that
my contacts will too.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


 
 
برچسب ها
پیوندها
آخرین مطالب