تبلیغات
دانلود پروژه پایان نامه گزارش کارآموزی - گزارش کارآموزی در شرکت الکتروتکنیک رازی
 
درباره وبلاگ




مدیر وبلاگ : محمد صادق صادقی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
دانلود پروژه پایان نامه گزارش کارآموزی
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM

این فایل دارای فرمت word می باشد.

 

موضوع: گزارش کارآموزی در شرکت الکتروتکنیک رازی

 

فهرست مطالب

موتورهای القائی 

راه اندازی 

ترمز الكتریكی 

كنترل سرعت 

محركه های موتور القایی كنترل شده با فركانس 

بادهی ترانسفورماتور 

تنظیم ولتاژ 

مراقبت و نگهداری از ترانسهای قدرت 

روشهای خشك كردن ترانسها 

دژنكتور 

سكسیونرها 

ترانسفورماتور های ولتاژ P.T 

ترانسفورماتورهای جریانCT 


موتورهای القائی :

موتورهای القایی بخصوص موتورهای قفس سنجابی مزایایی نسبت به موتورهای DCدارند . از مواردی نظیر نیاز به نگهداری كمتری , قابلیت اطمینان بالاتر , هزینه, وزن , حجم و اینرسی كمتر , راندمان بیشتر , قابلیت عملركد در محیط های با گرد و غبار و در محیط های قابل انفجار را می توان نام برد. مشكل اصلی موتورهای DCوجود كموتاتور و جــاروبك است , كه نگهداری زیاد و پر هزینه و نامناسب بودن عملكرد موتور در محیط های بار گرد و غبار بالا و قابل انفجار را بدینال دارد. با توجه به مزایای فوق در تمامی كاربردهای , موتورهای القایی بطور وسیع بر سایر موتورهای الكتریكی ترجیح داده می شوند . با اینحال تا حدی پیش از موتورهای القایی فقط در كاربردهای سرعت ثابت استفاده شده است . و در كابردهای سرعت متغییر موتورهای DCترجی داده شده اند. این امر ناشی از آن است كه روشهای مرسوم در كنترل سرعت و موتوهای القایی هم غیر اقتصادی و هم دارای راندمان كم بوده است .

با بهبود در قابلیت ها و كاهش در هزینه تریستورها و اخیراً در ترازیستورهای قدرت و GTOها امكان ساخت محركه های سرعت متغییر با استفاده از موتورهای القایی بوجود آمده است كه در برخی موارد حتی از نظر هزینه و عملكرد از محركه های با موتور DCنیز پیشی گرفته اند. در نتیجه این پیشرفت ها , محركه های موتورهای القایی در برخی كاربردهای سرعت متغییر بجای محركه های DCمورد استفاده قرار گرفته اند . پیش بینی می شود در آینده موتورهای القایی بطور گسترده در محركه های سرعت متغییر مورد استفاده قرار خواهند گرفت .

راه اندازی :

زمانیكه موتور القایی بطور مستقیم به ولتاژ خط متصل می شود . جریان راه اندازی بزرگی را می كشد. در شرایطی كه امپدانس داخلی منبع تغذیه بزرگ و یا ظرفیت جریان خروجی آن محدود باشد و راه اندازی موتور موجب افت ولتاژ خط می شود . در نتیجه سایر بارهای متصل به آن منبع تغذیه دچار اشكال می گردند . لذا لازم است . با استفاده از روشهایی جریان راه اندازی محدود شود . رفتار موتورهای فقس سنجابی در شـــــرایط راه اندازی با توجه به نوع آن (كلاس موتور ) متفاوت می باشد. راه اندازی موتورهای روتور ســـــیم پیــــچی شده با افزایش مقاومت خارجی روتور انجام می شود و جریان راه اندازی نیز محدود می شود . روش های دیگری هم وجود دارد كه هم در مورد موتورهای قفس سنجابی و هم در مورد روتور سیم بندی شده كاربرد دارند . بطور مثال می توان از كاهش ولتاژ تغذیه , تغییر فركانس استاتور و یا افزایش امپدانس استاتور نام برد. در موتورهای رتور سیم بندی شده همچنین از تزریق ولتاژ در مدار رتور نیز به منظور كاهش جریان راه اندازی می توان استفاده نمود . از این روشها بجز روش افزایش امپدانس استاتور در كنترل سرعت موتورها نیز استفاده می شود كه در قسمت های بعدی مورد بحث قرار می گیرند . از روشهای متعارف كاهش جریان را اندازی , كاهش ولتاژ تغذیه است كه توسط كلیه ستاره ـ مثلث و یا اتوترانس انجام می شود . با تغییر سیم بندی از مثلث به ستاره وجریان و راه اندازی با ضریب 3/1 و گشتاور راه اندازی با ضریب3/1 تقلیل می یابند . موتورهای بزرگ معمولاً با دو سیم بندی در استاتور طراحی می شوند. بطوریكه در حالت عادی معمولاً هر دو سیم بندی بطور موازی در مدار قرار می گیرند و در طی مرحله راه اندازی فقط یكی از سیم بندی در مدار قرار می گیرند . این كار باعث افزایش امپدانس معادل موتور شده و در نتیجه جریان راه اندازی محدود می شود . این روش بنام روش راه اندازی با سیم بندی كسر (PORT WINDING STARTING)نامیده می شود .

ترمز الكتریكی :

در بخش های گذشته ضرورت استفاده از ترمز الكتریكی مورد بررسی قرار گرفت . همانند موتورهای DCروشهای متفاوتی در ترمز الكتریكی موتورهای القایی مورد استفاده قرار می گیرند . كه به سه دسته زیر تقسیم می شوند :

1- ترمز ژنراتوری

2- ترمز با معكوس كردن تغذیه

3- ترمز دینامیكی یا رئوستایی

1- در حالت ترمز ژنراتوری ماشین القایی همانند ژنراتور آسنكرون رفتار مینماید و انرژی مكانیكی ناشی از بار و موتور به انرژی الكتریكی تبدیل می شود. انری فوق به منبع تغذیه باز گردانده می شود كه می توان از آن بطور مفید استفاده نمود. واضع است كه اگر منبع تغذیه امكان جذب انرژی بازگشتی ناشی از ترمز الكتریكی را نداشته باشد عملكرد محركه در حالت ترمز ژنراتوری عملی نخواهد بود . زمانیكه سرعت موتور در بالاتر از سرعت سنكرون قرار می گیرد . سرعت نسبی بین میدان گردان رتور و استاتور منفی است . لذا ولتاژ و جهت جریان رتور عكس حالت موتوری خواهد گردید. بنابراین جهت جریان استاتور نیز عكس می گردد تا تعادل آمپر دور فاصله هوایی حفظ گردد. در نتیجه جهت قدرت الكتریكی نیز تغییر كرده و قدرت از سوی ماشین به منبع تغذیه جاری می شود و موتور همانند یك ژنراتور القایی عمل نماید . جریان مغناطیس كنندگی مورد نیاز برای ایجاد میدان گردان از منبع تغذیه استاتور تامین می شود. لذا عملكرد ژنراتور القایی امكانپذیر نمی باشد . مگر آنكه استاتور به منبع تغذیه متصل باشد برای قرار گرفتن در شرایط ترمز ژنراتوری لازم است سرعت موتور از سرعت سنكرون بیشتر باشد . زمانی كه استاتور به منبع تغذیه با فركانس ثابت متصل باشد . حالت ژنراتوری تنها با افزایش سرعت موتور به بالاتر از سرعت سنكرون امكان پذیر می گردد . ولی درصورتی كه از منبع فركانس متغییر استفاده شود. می توان فركانس منبع را به گونه ای تنظیم نمود كه سرعت میدان گردان همواره از سرعت موتور كوچكتر باشد .بنابراین ترمز ژنراتوری تا سرعت های كم عملی خواهد بود . زمانیكه با استفاده از ترمز ژنراتوری سرعت بارهای فعال ثــابت نــگاه داشته می شود افت كوتاه مدت ولتاژ تغذیه و یا افزایش لحظه ای گشتاور بار ممكن است نقطه كار را به ناحیه ناپایدار ببرد. لذا برای حفظ ایمنی در چنین وضعیتی از ترمز مكانیكی در كنار ترمز ژنراتوری استفاده می شود تا از افزایش شدید سرعت جلوگیری بعمل آید. در روش دیگر از خازن كه با موتور سری می شود استفاده می شود . این عمل باعث می شود گشتاور ترمزی افزایش یابد . اگر از موتور با رتور سیم بندی شده استفاده شود. افزایش مقاومت روتور محدود ناحیه پایدار را افزایش می دهد.

2- در این حالت S>1می باشد . اگر موتور به تغذیه با توالی مثبت متصل شود . S>1وقتی بدست می آید كه رتور در جهت عكس میدان استاتور دوران نماید. از آنجایی كه سرعت نسبی میدان گردان روتور و استاتور مثبت است, گشـــتاورمــــوتور مثــبت است و موتور قدرت الكتریكی را از منبع جذب می­نماید. چون موتور در جهت عكس دوران می كند یك گشتاور مثبت حالت ترمزی را ایجاد می كند , قدرت مكانیكی بار و اینرسی موتور با قدرت الكــتریكتــی تبــدیل شده و همچنین قدرت تغذیه شده توسط منبع در مقاومت های موتور بصورت حرارت تلف می شود . بنابراین در این روش تمامی انرژی ترمزی بصورت حرارتی تلف می شود . لذا این روش یك روش بی بازده است . با ولتاژ توالی منفی وقتی موتور در جهت مثبت دوران كند. تغییر توالی ولتاژ استاتور باعث ایجاد حالت ترمزی می شود. تغییر توالی ولتاژ استاتور با جابجایی دو فاز تغذیه به سادگی انجام می شود. گشتاور موتور در سرعت صفر مخالف صفر است لذا برای توقف كامل موتور. در نزدیكی یا روی سرعت صفر بایستی موتور از تغدیه جدا شود . بنابراین لازم است از عناصر و یا وسایلی برای تشخیص صفر شدن سرعت و قطع موتور از منبع استفاده شود . چرا كه در غیر این صورت موتور در جهت عكس شروع به شتاب گیری می كند . لذا بطور كلی این روش برای حالت توقف كامل مناسب نیست بلكه در جهت عكس شروع به شتاب گیری می كند . لذا بطور كلی این روش برای حالت توقف كامل مناسب نیست بلكه برای تغییر جهت گردش موتور مناسب است .

3- در این روش موتور از منبع تغذیه ACقطع و به منیع تغذیه DCمتصل می شود . جریان DCكه در سیم بندی استاتور جاری می شود . میدان مغناطیسی ساكن را در فاصله هوایی ایجاد می كند . اختلاف سرعت میان میدان ساكن استاتور و میدان گردانی ایجاد می كند كه در جهت عكس حركت روتور دوران می نماید تا میدان نتیجه آن نسبت به استاتور ساكن گردد . لذا بواسطه آنكه دو میدان گردان رتور و استاتور ساكن می گردند و جریان رتور معكوس حالت موتوری می باشد لذا در كلیه سرعتهای گشتاور ترمزی ایجاد میگردد در سرعت صفر ( در حالت سكون ) گشتاور ترمزی صفر می گردد . مقدار جریان DCكه در استاتور جاری است به مقاومت استاتور , كه دارای مقدار كوچكی , بستگی دارد لذا برای محدود ساختن جریان در حد مجاز یك ولتاژ DCكوچك كافی است . برای این منظور از ترانس كاهنده و پل دیودی استفاده می شود . در شرایطی كه گشتاور ترمزی كنترل شده ای مورد نیاز باشد ( گشتاور ترمز متغییر با سرعت ) از پل تریستوری بجای پل دیودی استفاده می شود . در شرایطی كه به ترمز سریع نیاز باشد گشتاور ترمزی بزرگی تولید شود. لذا در این حالت جریان استاتور می تواند تا ده برای جریان نامی نیز برای مدت كوتاه افزایش یابد. اما به محض توقف موتور بایستی منبع قطع شود یا جریان به زیر جریان نامی تقلیل یابد . در غیر اینصورت موتور دچار اضافه حرارت خواهد شد .

كنترل سرعت :

در این بخش اصول كنترل سرعت محركه های الكتریكی كه در آنها از مبدل های نیمه هادی كنترل شده استفاده می شود. مورد بررسی قرار می گیرد. روشهای مرسوم عبارتنداز:

1- كنترل با منبع ولتاژ متغیر فركانس ثابت

2- كنترل با منبع ولتاژ فركانس متغیر

3- كنترل مقاومت رتور

4- كنترل از روش تزریق ولتاژ در مدار رتور

روشهای 3 و 4 فقط در موتورهای رتور سیم بندی شده قابل استفاده هستند .

1- گشتاور فاصه هوایی در موتورهای القایی منتاسب با مجذور ولتاژ تغذیه است . شكل كلی منحنی های سرعت گشتاور مشابه است ولی با مجذور ولتاژ تغییر می نماید . كنترل سرعت با تغییر ولتاژ تغذیه به گونه ای انجام می شود كه در سرعت مورد نظر گشتاور بار بوسیله موتور تامین می شود . از آنجایی كه افزایش ولتاژ به بالاتر از ولتاژ نامی مجاز نمی باشد بنابراین در این روش افزایش سرعت تا سرعت نامی امكان پذیر است. چون گشتاور در لغزش مشخص با مجذور ولتاژ متناسب است لذا جریان رتور مستقیماً متناسب با ولتاژ تفذیه است. در نتیجه نسبت گشتاور به جرسان با كاهش ولتاژ تغذیه كاهش می یابد . همچینین گشتاور موجود برای یكی بارگذاری حرارتی مشخص برای موتور كاهش می یابد . گشتاور شكست نیز با مجذور ولتاژ كم می شود . بنابراین بهره برداری در سرعت های پایین و با شرایط حرارتی طبیعی موتور در صورتی امكان پذیر است كه گشتاور بار بار كاهش شرعت تقلیل باید بطور مثال می توان به بارهای پنكه ای بعنوان این دسته از بارهای متغییر اشاره نمود . برای داشتن محدوده وسیعی از تغییرات سرعت لازم است از موتورهای با لغزش نامی بالا استفاده شود . بنابراین موتورهای كلاس Dافقی سنجابی با لغزش بین 10 تا 20 درصد یا بار نامی و یا موتورهای رتور سیم بندی شده با مقاومت خارجی بالا بكار گرفته می شوند . در موتورهای روتور سیم بندی شده بواسطه آنكه تلفات مسی رتور در مقاومت خارجی ایجاد ایجاد می شود نسبت به موتورهای كلاس Dمناسب تر می باشند . لذا می توان از موتورهای كوچكتری نیز استفاده نمود . 

مراقبت و نگهداری از ترانسهای قدرت

زمین زیر ترانس های روغنی باید به طرف چاهك مخصوص روغن شیببندی شده و روی ان رابا قلوه سنگ تمیز به ارتفاع حداقل 25سانتیمتر پر شود .چاهك روغن كه لوله تخلیه نیز برای ان پیش بینی می شود معمولا در كنار دیوار ساخته شده وباید به طور مرتب توسط اپراتور بازدید شود .

باید مراقبت نمود كه روغن قابل اشتغال در ترنچهای كابل و یا منولهای دیگر موجود در محوطه نفوذ ننموده وضمنا در اتاق ترانس باید شن خشك در جبعه های مخصوص و همچنین لوازم دیگر اطفا حریق وجود داشته باشد .

یك ترانس رابعد از اتمام عملیات نصب ,باید تحت تست ها و بررسیهای لازم قرارداده وپس از ان در سرویس گذاشت هدف از این تست ها عبارت از حصول اطمینان از عملكرد صحیح رله ها ومدارات حفاظتی اینتر لاكهای دژنكتورها ,چك كردن كلیه ترمومترها , چك كردن سطح روغن در كنسرواتور و اطمینان از بر قرار بودن ارتباط ان با تانك ترانس .

قبل از اتصال ازمایشی ترانس كه در ان فقط دژنگتورهای طرف اولیه بسته می شود, اپراتور باید كلیه شیر های روغن رادیاتورها و كنسرواتور را بازدید كرده و از عدم وجود هوا در رله بوخهلتز اطمینان حا صل نماید .

همچنین قسمتهای مختلف ترانس وتجهیزات جانبی انرا كه در فضای ازاد قرار دارند تا سر دژنكتورها باز بینی كرده ودقت نماید كه روی ترانسفورماتور اشیا اضافی وجود نداشته باشد ,تانك ترانس به طور محكم وموثر به زمین وصل شده باشد ,روغنی از ترانس نشت ننماید واتصالات برقگیرهای حفاظتی كه معمولا در جلوی ترانس وروی خط فشار قوی نصب میشوند برقرارباشد .

در این حالت پس از اطمینان از سلامت ودرمدار بودن سیستمهای حفاظتی می توان دژنگتورها راوصل نمود .البته در اینجا یاد آور می شود كه وصل ترانس با تاخیری كمتر از 12ساعت پس از پر نمودن تانك از روغن مجاز دانسته نشده است .برای وصل ازمایشی ترانس باید مدارهای رله بوخهلتز و رله جریان زیادی برای قطع انی و بدون تاخیر اماده می شود ,ولی می توان ترانس را به سیستمهای خنك كننده نیز وصل نمود ,در این صورت باید توجه داشت كه در جریان كار ,درجه حرارت روغن درقسمت بالای تانك از75 درجه سانتیگراد تجاوز ننماید (به علت گرمای ناشی ازتلفات اهن).

برای كنترل وضعیت ترانس در شرایط بی باری باید حداقل 30 دقیقه آن در حالت وصل آزمایشی نگاه داشت .اگر در خلال این مدت نتایج ازمایشات قانع كننده بود می توان بلا فاصله دژنگتورهای طرف ثانویه ترانس را زیر بار قرار داد.

درترانسفوماتورهایی كه سطح روغن كنسراتور توسط لوله شیشه ای آب نما كنترل می شود باید دقت نمود كه دو سر لوله مزبور مسدود نباشد زیرا در صورت مسدود بودن این لوله سطح روغن به صورت صحیح نمایش داده نمی شود .

در ذیل ترانسفورماتورهای تحت سرویس را بر حسب شرایط كاری مختلف طبقه بندی نموده ,نحوه رسیدگی و بازرسیهای روتین آنها به شرح زیر می باشد .

1)در نیروگاههاو پستهایی كه توسط تشكلات پرسنلی شیفت یا مقیم محل كار كنترل ونگهداری می شوند , ترانسفرماتورهای اصلی و ترانسفورماتورهای مصرف داحلی (اعم از اصلی و رزرو) باید بطور روزانه وبقیه ترانسفورماتورها هفته ای یك مرتبه مورد بازرسی قرارگیرند.

2)در نیرگاهها و پستهایی كه توسط اكیپهای سیار نگه داری می شوند ,ترانسفورماتورها باید حداقل ماهی یكبار مورد بازرسی قرار گیرند.

3)در پستهای كوچك وكم ظرفیت ترانسها حداقل هرشش ماه یكبار باید بررسی شوند .سیستمهای خنك كننده ترانسفورماتورها باید از نقطه نظر عملكردصحیح پمپها و فن ها كنترل شوند برای انجام این عمل اپراتورباید دمای روغن ترانسفورماتور وهمچنین دمای روغن در ورودی وخروجی كولر (در صورتكه ترانس مجهز به كولر ابی جهت خنك كردن باشد )رایادداشت نماید.

هرگاه ترانسی توسط رله های حفاظت داخلی قطع شود (رله بوخهلتز ,رله دیفرانسیل ,رله جریان زیاد ) ابتدا اپراتور باید وضع ظاهری ان و تجهیزات جنبی مربوطه به جهت پی بردن به علت حادثه مورد بازرسی قراردهد.

مثلا اگر وجود گاز در رله بوخهلتز مشاهده شود ,نمونه ان باید جهت تست به آزمایشگاه ارسال گردد.

زیرا بعضی مواقع ممكن است در خلال كار ترانس حبابهای هوای درون روغن باعث عملكرد نابجای رله بوخلتز گردد.

اگر گاز درون رله بخهلتز از روغن سوخته متصاعد شده باشد مبین وجود حادثه در داخل ترانس بوده كه در این صورت بلا فاصله باید ترتنس راجهت تعمیرات از مدار ایزوله نمود .تعمیرات دورهای روی ترانسهایی كه قطع آنها مستلزم خارج شدن ترانس اصلی از مدار است هر دو سال یك مرتبه وبقیه ترانسهاهر چهار سال یك مرتبه صورت میگیرد .

ضمنا ترانسفورماتورهایی كه در شرایط محیطی با آلودگی بسیار بالا كار می كنند باید طبق دستور العملهای ویژه مربوط به محل ,مورد تعمیرات دورهای قرارگیرند. خشك كردن ترانسفورماتورها اولا : اگر سیم پیچ یا ایزولاسیون ترانس به طور جزئی یا كلی تعمیر شده باشد , به نیاز به اندازه گیری به خصوصی قطعا باید آن را تحت عملیات رطوبت زدائی قرار داد .

ثانیا : اگر در حین انجام تعمیرات اساسی شرایط كار با ترانس ویژه ترانس دقیقا رعایت شده و هسته آن بیش از حد مجاز خارج از روغن نگهداری نشود پس از انجام تعمیرات تقریبا می توان مطمئن بود كه ترانس نیازی به خشك كردن ندارد ولیكن در حالت كلی باید وضعیت ایزولاسیون سیم پیچ را قبل و بعد از تعمیرات اساسی , طبق قواعد استاندارد شده مورد تست و ارزیابی قرار داده و در صورت نیاز اقدام به خشك سازی آن نمود .

البته اگر پارامترهای عایق بدون روغن قبل و بعد از تعمیرات اساسی مقایسه شوند باید اثر روغن را در تغییر كمیت ها بر طبق استانداردهایی كه در این زمینه وجود دارد مورد توجه قرار دارد .

اگر در آزمایشاتی كه در خلال تعمیرات اساسی هسته ترانس در مدت زمانی بیش از آنچه كه در مدارك فنی مربوطه معین شده است در هوای آزاد قرار گیرد ترانس را باید جهت عملیات خشك سازی مورد تست قرار داد .

ترانس ها را به یكی از روش های زیر خشك می نمایند :

1- خشك كردن ترانس در خود تانك و به كمك حرارت ناشی از تلفات مس و یا تلفات آهن در شرایط خلا و یا بدون آن .

2- خشك كردن در داخل خود تانك و به كمك هوای گرم وخشك كه توسط یك منبع خارجی تولید شود .

3- خشك كردن به كمك حرارت ناشی از یك منبع خارجی و بدون شرایط خلا .

بررسی وضعیت عایق سیم پیچ ها از نظر میزان رطوبت اصولا باید در شرایط تانك بدون روغن صورت گرفته و اندازه گیری پارامترهای عایق در خلال علیات خشك سازی نیز باید به طور مرتب تا زمانیكه این پارامترها به زمانیكه این پارامترها به میزان ثابت خود برسند ادامه داده شود.

دژنگتورها

دژنگتورها ی فشار قوی بدون شك از مهمترین تجهزات كلید خانه ها به شمار می روند كه نقش انها قطع و وصلمدار در وضیعت عادی و هم چنین در تحت شرایط اضافه بار غیر مجاز ,اتصال كوتاه و یا هر نوع حادثه غیر نرمال دیگر است .

وقتی كه یك دژنگتور قطع می شود تا مدتی ارتباط مدار در دهانه كنتاكت های ان به وسیله قوس الكتریكی برقرار می ماند . به همبن جهت دژنگتور باید مجهز به لوازمی برای كنترل و قطع قوس و پیشگیری از بازگشت مجدد آن باشد .

در دژنگتورهای روغنی به علت خشك شدن قوس و همچنین افزایش فشاری كه در اثر تجزیه روغن پیش می آید شرایط لازم برای بقا قوس یه میزان زیادی تضعیف شده و از آن طرف به دلیل افزایش فاصله كنتاكت ها , اطفا جرقه در پریودهای بعد از گذشتن منحنی جریان از اولین نقطه صفر , براحتی میسر می شود . یادآور می شود كه روغنی كه در اغلب دژنگتورهای روغنی مورد استفاده واقع می شود همان روغن ترانس می باشد .

دژنگتورهای دیگری نیز وجود دارند كه در آن ها از انواع گازها , افزایش طول قوس به روش الكترومغناطیسی یا لوازم دیگر جهت تسهیل و تسریع امر اطفا استفاده می شود .

دانلود گزارش کارآموزی در شرکت الکتروتکنیک رازی





نوع مطلب : دانلود گزارش کارآموزی و کارورزی، رشته برق، 
برچسب ها : پروژه کاراموزی در شرکت الکترونیکی راضی، خرید کار آموزی رشته برق، گزارش کارورزی در شرکت الکتروتکنیکی رازی،
لینک های مرتبط :


جمعه 24 آذر 1396 04:18 ب.ظ
شریک زندگی من و من در اینجا آدرس وب سایت های مختلف و من فکر کردم من
ممکن است چیزها را نیز چک کنید. من دوست دارم آنچه را که من الان ببینم
من دنبال تو هستم منتظر نگاه کردن
بیش از صفحه وب شما دوباره.
جمعه 3 آذر 1396 05:02 ب.ظ
من اطلاعات مفیدی را که برای مقالات شما ارائه می دهم دوست دارم. من خواهم
وبلاگ خود را نشانه گذاری کنید و بار دیگر اینجا را نگاه کنید.
من مطمئنا مطمئن هستم که مقدار زیادی از چیزهای جدید را در اینجا ثبت می کنم!
موفق باشید برای بعدی!
جمعه 12 آبان 1396 07:37 ب.ظ
سلام، من فکر می کنم که دیدم شما وبلاگ من را مشاهده کردید، بنابراین من برای بازگشت به نفع برگشتم. من تلاش می کنم
پیدا کردن چیزهایی برای ارتقاء وب سایت من! من معتقد هستم که از چند مورد از شما استفاده کنم
ایده ها!!
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 07:02 ب.ظ
Hello! This is my first comment here so I just
wanted to give a quick shout out and tell you I truly enjoy reading your posts.
Can you suggest any other blogs/websites/forums that go over the same topics?
Thanks!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


 
 
برچسب ها
پیوندها
آخرین مطالب