تبلیغات
دانلود پروژه پایان نامه گزارش کارآموزی - گزارش کارآموزی در نمایندگی مجاز سایپا
 
درباره وبلاگ




مدیر وبلاگ : محمد صادق صادقی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
دانلود پروژه پایان نامه گزارش کارآموزی
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
دانلود گزارش کارآموزی در نمایندگی مجاز سایپا
گزارش کارورزی در شرکت سایپا
دانلود پروژه کاراموزی در نمایندگی سایپا
 
 
 
این فایل دارای فرمت   word  می باشد.
 
 
فهرست مطالب
 
مقدمه                                  
 
سیستم جرقه پلاتینی                          
 
اتصالات مهم دستگاه اسكوپ                        
 
كلیدهای كنترلی دستگاه اسكوپ                     
 
تشریح الگوی ثانویه در سیستم جرقه پلاتینی                
 
ناحیه آتش ثانویه                        
 
ناحیه میانی ثانویه                         
 
ناحیه دوال  Dwellثانویه                    
 
ناحیه احتراق اولیه                           
 
ناحیه میانی اولیه                        
 
ناحیه دوال اولیه                          
 
كلیدهای عملیاتی و انتخاب حالت موج               
 
 
مقدمه
 
امروزه موتورهای خودروها و سیستمهای جانبی آن به صورت یك قوای محركه پیچیده دائماً در حال تغییر،تحول و بهینه شدن می باشد . در این راستای این تغییرات روشهای تست و عیب یابی موتور خودروها در حال تغییر و تحول می باشد و همین امر باعث بوجود ابزارهای جدیدی برای عیب یابی دقیق و متناسب با تكنولوژی روز موتورهای احتراقی داخلی می باشد . یكی از مهمترین این ابزارها دستگاه اسیلوسكوپ مخصوص خودرو (Automotive Lab Scope) می باشد .
 
اسكوپ تعمیرگاهی كه عموماُ ((اسكوپ )) نامیده می شود در واقع یك ولتمتر عینی (Visual Voltmeter) می باشد ولی برخلاف ولتمترها كه عقربه آنها به كندی حركت می كند و مقدار ولتاژ را نشان می دهد اسكوپ مقادیر لحظه ای ولتاژ را روی لامپ تصویر به صورت منحنی گرافیكی نشان می دهد كه به این منحنی الگو می گویند .
 
به عبارت دیگر اسكوپ وسیله ای است كه تغییرات ولتاژ را بر حسب زمان نشان          می دهد كه محور افقی Xآن جهت نمایش حركت شفت دلكو بر حسب درجه یا درصد و یا نمایش زمان واقعی كه بر حسب میلی ثانیه است ، می باشد .
 
برای این منظور به ترتیب به موارد زیر خواهیم پرداخت :
 
1-           مرور مجدد بر سیستمهای جرقه و احتراق
 
2-           عملكرد دستگاه اسكوپ
 
1-           سیستم جرقه خودرو
 
قبل از پرداختن به روشهای استفاده از دستگاه اسكوپ ابتدا سیستم جرقه خودرو را مورد مطالعه قرار می دهیم .
 
سیستم جرقه پلاتینی
 
 وظیفه سیستم جرقه ، احتراق مخلوط سوخت و هوا در سیلندر (محفظه احتراق) در زمان مناسب و در كلیه سرعتها و تحت شرایط مختلف بار (نیروی محركه ) می باشد .
 
سیستمهای جرقه دارای دو مدار جداگانه بنام مدار اولیه و مدار ثانویه می باشند مدار اولیه (Primar) همان مدار ولتاژ پائین است . در این مدار جریان عبوری در كلیه اجزاء دارای ولتاژی تقریباً در حد ولتاژ باطری می باشند .
 
اجزاء این مدار عبارتند از :
 
1-           باطری : تامین كننده انرژی راه اندازی موتور (Start)
 
2-            سوئیچ : قطع و وصل كننده جریان به سیسستم جرقه
 
3-   مقاومت بالاست (Ballast Resistor): كنترل جریان كویل . این مقاومت باعث كاهش ولتاژ كویل در سرعت پائین و افزایش آن در سرعتهای بالا می باشد (زمانی كه نیاز به ولتاژ بالاتر می باشد ) .
 
4-  مسیر مستقیم (BY Pass) : این مسیر فقط در زمان استارت استفاده می شود و باعث اتصال مستقیم كویل به باطری و ایجاد ولتاژ حداكثر در آن ، در زمان استارت می شود (حذف مقاومت بالاست ) .
 
5-  سیسم پیچ اولیه كویل : در زمان كه سوئیچ و دهنه پلاتین باز و بسته باشند ، جریان سیم پیچ بر قرار شده و باعث تبدیل انرژی الكتركی به میدان مغناطیسی قوی در هسته كویل می شود .
 
6-  دهنه پلاتین : با چرخش شفت دلكو دهنه پلاتین باز و بسته شده به طوری كه در زمان بسته شدن دهنه پلاتین ،جریان در سیم پیچ اولیه كویل برقرار می شود و باعث بوجود آمدن میدان مغناطیسی قوی در هسته كویل می گیردد . حال درست در لحظه باز شدن دهنه پلاتین جریان اولیه و متناظرآن میدان مغناطیسی به صورت ناگهانی قطع می گردد .این كاهش ناگهانی میدان مغناطیسی باعث بوجود آمدن ولتاژ بالایی (حدود 18000 ولت ) در دو سر سیم پیچ ثانویه می گردد .
 
7-   فیوز دلكو (Condenser) : فیوز  دلكو باعث كاهش جرقه در دهنه پلاتین و كمك به كاهش سریع میدان مغناطیسی در زمان باز شدن دهنه پلاتین و همچنین انتقال كامل انرژی كویل به ثانویه می گردد .
 
-  مدار ثانویه كه مدار ولتاژ بالا نیز نامیده می شود بر حسب نوع جرقه ولتاژهایی تا 35kvنیز ایجاد می كند . برای عملكرد صحیح بخش ثانویه  عملكرد هر كدام از اجزاء زیر بسیار مهم می باشند.
 
8-  سیم پیچ ثانویه كویل : ولتاژ زیاد در این قسمت از كویل ایجاد می شود كه در واقع نتیجه كاهش سریع میدان مغناطیسی در هسته ، از بین هزاران دور سیم پیچ ثانویه كه دور هسته پیچیده است ، می باشد . این ولتاژ در قسمت برجك كویل در دسترس است .
 
9-   چكش برق و در دلكو : موج ولتاژ بالا از برجك كویل توسط وایر مركزی به ترمینال وسط در دلكو انتقال می یابد . این موج در هر لحظه توسط چكش برق و با چرخش میل دلكو به ترمینالهای خروجی در دلكو  انتقال داده می شود .
 
10-وایر شمعها : وایرها اتصال ترمینال خروجی دردلكو  با شمعها را به ترتیب احتراق برقرار می كند .
 
11- شمعها : دهنه شمعها دارای فاصله از پیش تعیین شده و استاندارد می باشند و در محفظه احتراق قرار دارند و در هر لحظه كه موج ولتاژ بالا توسط دلكو به ان می رسد ، جرقه تشكیل می شود . در صورتی كه در این لحظه مخلوط مناسب سوخت و هوا در سیلندر وجود داشته باشد احتراق صورت می گیرد .
 
2-           صفحه اسكوپ
 
یك اسكوپ اصولاً شكل موج گرافیكی ولتاژ را بر حسب زمان نشان می دهد. محور عمودی در این صفحه میزان ولتاژ و محور افقی ،زمان را نشان می دهد. (البته حركت محور افقی متناسب با سرعت موتور و همزمان با رجقه می باشد ).
 
در واقع حركت افقی الگو متناسب با زمان در یك سیكل موتور می باشد . الگوها به طور همزمان با جرقه از سمت چپ به راست حركت می كنند .
 
عمل همزمانی با استفاده از اتصال پروب القایی متصل به وایر شمع شماره یك انجام می شود .
 
اتصالات مهم دستگاه اسكوپ
 
دستگاه اسكوپ قادر است امواج الكتریكی را به تصاویر گرافیكی روی صفحه نمایش خود تبدیل كند . این عمل با اتصال گیره های اولیه و ثانویه به سیستم جرقه انجام       می شود . برای اتصال شدن اسكوپ به خودرو اتصالات زیر را برقرار كنید .

 دانلود گزارش کارآموزی در نمایندگی مجاز سایپا





نوع مطلب : دانلود گزارش کارآموزی و کارورزی، 
برچسب ها : پروژه کار آموزی در کارخانه سایپا، گزارش کارورزی کارخانه تولید موتور خودرو، خرید کاراموزی در نمایندگی مجاز ماشین سواری، دانلود کار ورزی در شرکت فروش خود رو،
لینک های مرتبط :


شنبه 25 شهریور 1396 07:23 ق.ظ
Ahaa, its nice discussion about this paragraph here at
this blog, I have read all that, so at this time me also commenting at this place.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


 
 
برچسب ها
پیوندها
آخرین مطالب