تبلیغات
دانلود پروژه پایان نامه گزارش کارآموزی - پروژه عکاسی تبلیغاتی
 
درباره وبلاگ




مدیر وبلاگ : محمد صادق صادقی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
دانلود پروژه پایان نامه گزارش کارآموزی
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
پنجشنبه 24 دی 1394 :: نویسنده : محمد صادق صادقی

پروژه عکاسی تبلیغاتی

این فایل با فرمت WORD می باشد.

فهرست مطالب
تاریخچه
 
فصل اول: مبانی در عكاسی 1
رنگ 2
رنگ چنانچه هست و آنچنان كه ما می‌بینیم 2
درجه حرارت رنگ 3
نور سفید و رنگها 4
هنر دیدن 5
عناصر گرافیكی تصویر 6
كادر هنری 6
نقطه دید 7
خط 8
خطوط و ریتم 8
سایه و روشن 9
سایه‌ها 10
ضدنور 10
بافت 11
تن 11
شكل و طرح 12
كمپوزیسیون تصویر 13
عدم تقارن 14
احساس عمق و بعد 14
هم‌آهنگی 15
نظم و ترتیب یا آشفتگی؟ 15
 
فصل‌دوم: ابزار و تكنیك  16
اساس عكاسی رنگ 17
عكاسی سه رنگ 20
وسایل نورپردازی 20
فلاش الكترونیك 21
انواع فلاشهای‌الكترونیك 21
محاسبة نور 22
كلك‌های عكاسی 22
كاربرد عكس 24
«عكس موفق» و «عكس خوب» 25
 
فصل سوم: موضوع عكاسی 27
بینش و عكسبرداری 28
نكاتی دربارة سوژه‌های فتوژنیك 28
سوژة فتوژنیك و ویژگی‌های آن 28
فنون و شیوه‌های فتوژیك 29
نكاتی دربارة سوژه‌های فتوژنیك 30
فنون و شیوه‌های غیرفتوژیك31
سیاه و سفید گرافیك 32
مركز توجه 33
تغییر شكل: بدنمایی و كج شكلی 33
عكسهای گروهی 34
تصاویر كار 34
تصاویر حیوانات 34
تصاویر ورزشی 35
حركت 37
مردم 37
عكسهای شبانه 38
در داخل خانه39
 
فصل چهارم: نقد 40
تعریف نقد 41
انواع نقد 42
روابط منتقد و هنرمند 43
تعریف توصیف 44
توصیف فرم 45
اهمیت توصیف برای خواننده 45
تفسیر عكس46
تعریف تفسیر 47
نظریة‌زیبایی شناسی 48
نوشتن دربارة عكس 49
مشاهدة اثر و یادداشت‌برداری 50
سخن‌گفتن دربارة عكس 51
 
فصل پنجم: عكاسی و تبلیغات 
تعریف تبلیغ 52
نظام تبلیغ 53
تبلیغ در مقایسه با منابع اطلاعاتی و انتشاراتی 53
تبلیغ در مقایسه با بخش خدمات 53
اصول كار تبلیغ 54
مشكل‌یابی و مشكل‌گشایی 54
ترویج خوداتكایی 54
فراگیری زبان تبلیغات 55
توجه آرمانهای اسلامی و فرهنگ ملی 55
در نظر گرفتن امكانات ملی 55
همبستگی با نهادهای مردمی 55
پرهیز از روزمرگی و قالبهای كلیشه‌ای 56
آموزش مداوم عناصر تبلیغی 56
فلسفة وجودی نظام تبلیغ 56
مقصود از «روانشناسی تبلیغات» چیست؟ 58
دیر باوران 59
روشهای تبلیغاتی 59
روش نفی و اثبات 59
روش شرطی 60
روش طرح ناگهانی 61
روش استدلال 62
شبه استدلال 62
عرصه‌های كاربر و روشهای تبلیغاتی 63
تبلیغات سیاسی63
تبلیغات فرهنگی63
تبلیغات تجاری 64
هدف تبلیغ64
رابطه مبلغ و تبلیغ 65
ارتباطات 66
روشهای ابلاغ 67
تبلیغ رخ به رخ (انفرادی) 68
تبلیغ گروهی 69
تبلیغ طریقه‌ای 69
تبلیغ نتیجه‌ای 69
تبلیغ انبوهی 70
الهام از قرآن70
 
تاریخچه
سالهای سال پیش، حتی قبل از اینكه عكاسی اختراع و تصویر ثبت شود، اساس آن یعنی جعبة تاریك وجود داشت و مورد استفاده قرار می‌گرفت: این وسیلة ساده را ابن‌هیثم دانشمند مسلمان در قرن پنجم هجری/یازدهم میلادی برای مشاهدة كسوف به كار برده بود و نقاشان ایتالیایی از قرن شانزدهم میلادی آن را برای طراحی دقیق منظره‌ها و ملاحظة دورنمایی صحیح به كار می‌بردند. 
سیاه‌شدن املاح نقره در اثر تابش نور نیز از طرف برخی از دانشمندان، از جمله شولتسر آلمانی از سال 1727 مورد مطالعه قرار گرفته بود. در سال 1802 وج وود انگلیسی بر روی سطح‌های حساس شده با نیترات نقره نقشهای شفافی به دست آورد. این سال در تاریخ عكاسی اهمیت زیادی دارد. اما در حقیقت شناسایی این اعمال جدا از هم،‌ به معنای كامل كلمه، اختراع عكاسی را تشكیل نمی‌داد. 
بالاخره بین سالهای 1822، 1826 یك مخترع فرانسوی به نام نیسفورنی‌یپس برای اولین بار، توانست تصویر پدید آمده در جعبة تاریك را ضبط و ثبت كند و تا حدی به آن ثبات ببخشد. وی دانشمند بزرگی بود، اما برای عملی ساختن و توسعه بخشیدن به اختراع خود به همكار ثروتمندی نیاز داشت. تا اینكه در سال 1829 با یك فرانسوی دیگر، كه نقاشی مرفه بود و ضمناً تجربه‌های با ارزشی در زمینة عدسیها و جعبة تاریك داشت شریك شد و هر دو در راه كشف ثبت تصویر روی صفحة‌های مسی نقره اندود («لوحه سیمین») قدم برداشتند. 
آن روزها اختراع جدید هنور اسمی نداشت. بعد از مرگ نی‌یپس (1833)، شریكش این شیوه را دگرئوتیپی و تصاویر آن را داگرئوتیپ نامید، زیرا اسم خودش لویی‌داگر بود. سالها بود،‌ واژة فتوگرافی مركب از دو كلمة یونانی فتوس (photos) به معنی نوروگرافس (graphos) به معنای نوشتن جای نام قبلی را گرفت. 
در سال 1835 شیمیدان انگلیس تالبوت توانست روی كاغذهای شفاف نگاتیوهای بهتری به دست آورد. بالاخره در سال 1874، یك شركت انگلیسی اولین شیشه‌های خشك عكاسی را به بازار عرضه كرد و عكاسی جنبه عملی به خود گرفت. اما حمل و نقل مقدار زیادی شیشه، از لحاظ سنگینی و شكنندگی، هنوز دایرة عمل را محدود می‌كرد، تا اینكه چندی بعد فیلم جای شیشه را گرفت و عكاسی آماتوری رواج قابل ملاحظه‌ای یافت. 
 

نتیجه‌گیری:

رقابت روزافزون جهانی در رابطه با تولید و فروش كالا، وارد دوران سخت و دشواری شده است، اقتصاد امروز ایران نیز درگیر مشكلات مشابه جهان گردیده و برای موفقیت و پیروزی در رقابت جهانی باید در سطح بین‌المللی‌ هنر عكاسی صنعتی و تبلیغاتی را ارتقاء داد.

در یك عكس تبلیغاتی استفاده از حالتهای جدید و عناصر تزئینی در تصاویر باعث جذب نگاه بیننده می‌شود. عكاس باید در نظر داشته باشد كه:

نگاه جدید به موضوع، استفاده نكردن از حالتهای تكراری و كشف حالتهای جذاب، شفافیت عكس، هماهنگی موضوعات و رنگهای آنها با یكدیگر و چیدمان عناصر در كنار هم به نحو مطلوب به موفقیت عكس كمك می‌كند و البته نباید استفاده از عناصر اضافه باعث گمراهی بیننده شود.

تطابق موضوع با عناصر دیگر مثلاً استفاده از یك پر در كنار یك حوله به لطافت آن تاكید می‌كند و بیننده را به نرمی و لطافت محصول آگاه می‌كند.

تركیب‌بندی محصولات مثلاُ یك ست از سوی لوازم آرایش نباید شلوغ و سردرگم كننده باشد بلكه در عین حال كه باید نظم داشته باشند سادگی در عكس حفظ شود البته گلچین كردن یك سری از محصولات آن هم كفایت می‌كند و چیدن همه محصولات نیازی نیست. در عكاسی مثلاً از مواد غذایی می‌توان از مواد به كار رفته در آن هم به صورت عناصر تزئینی در اطراف كالا استفاده كرد، هم برای تاكید به تازگی، به طوری كه بیننده متقاعد شود كه نوع محصولات به كار رفته در آنها تازه و با كیفیت عالی تهیه شده است استفاده كرد.

به كار بردن عناصر بصری در تصاویر به تقویت پیام كمك می‌كند و جذابیت كار را بالا می‌برد.

سایه و روشن در عكس عامل مهمی در برجسته بودن تصویر و نمایاندن آن می‌شود در حالی كه سایه‌های یكدست از كیفیت كار می‌كاهد.

چیدن عناصر كوچك و بزرگ در تصویر نمونه خوبی از تركیب‌بندی است. كه عناصر كوچكتر باعث نمایانده شدن عناصر بزرگتر تصویر می شوند و البته باید توجه داشت كه قصد مطرح شدن آن عنصر بزرگ است.

استفاده از زمینه هماهنگ با موضوع اهمیت دارد.

و در نهایت یك عكاس تبلیغاتی باید قبل از هر چیز آگاهی خود را از آن محصول بالا برد. و محصول خود را به خوبی بشناسد تا بتواند از آگاهی‌های خود در تركیب‌بندی استفاده كند.

دانلود پروزه عکاسی تبلیغاتی





نوع مطلب : پروژه پایان نامه تحقیق، 
برچسب ها : در مورد فنون و شیوه‌های فتوژیك، خرید پایان نامه رشته گرافیک هنر، مقاله درباره مبانی عکاسی تبلیغاتی، پروژه تحقیقاتی ارتباط تصویری،
لینک های مرتبط :


چهارشنبه 10 آبان 1396 04:55 ب.ظ
Thanks for finally talking about >دانلود پروژه
پایان نامه گزارش کارآموزی - پروژه عکاسی تبلیغاتی <Loved it!
دوشنبه 9 مرداد 1396 10:30 ب.ظ
Excellent post. I used to be checking continuously
this weblog and I'm impressed! Extremely useful information specially the final phase :) I care for such info much.

I used to be seeking this particular information for a very long time.
Thank you and best of luck.
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 04:44 ب.ظ
Sweet blog! I found it while searching on Yahoo News.
Do you have any suggestions on how to get listed in Yahoo News?
I've been trying for a while but I never seem to get there!
Thank you
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


 
 
برچسب ها
پیوندها
آخرین مطالب