تبلیغات
دانلود پروژه پایان نامه گزارش کارآموزی - گزارش کارآموزی در تعمیرگاه مجاز هیوندا
 
درباره وبلاگ




مدیر وبلاگ : محمد صادق صادقی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
دانلود پروژه پایان نامه گزارش کارآموزی
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM

این فایل دارای فرمت word می باشد.

موضوع: گزارش کارآموزی در تعمیرگاه مجاز هیوندا

فهرست مطالب

عنوان صفحه

هزینه های پنهان

تحلیلی بر آزمونهای مجموعه بوستر

لقی حركت میله ترمز

استاندارد KES D-C

كاربرد ابزارهای بهبود كیفیت

تفكیك پذیری

بررسی ترسیمی

پمپ ترمز

خطوط ترمز پمپهای دو مداره

بوستر خلائی

كمك بوستر به سیستم ترمز

تاثیر فشار عملكرد بوستر

نحوه ترمز گرفتن

اجزا ترمز

آینده ترمز

هزینه های پنهانی

1- بسته بندی

بسته بندی قطعات و مجموعه های خودرو عمدتاً در كارتن .مشمع و پالتهای چوبی انجام می شود و در مورد مجموعه های خودرو این نوع بسته بندی بطور متوسط یك درصد هزینه فروش را به خود اختصاص می دهد و اگر فرض كنیم برای سالیانه یكصد و پنجاه هزار خودرو پراید 5/1 میلیون تومان به قطعات ساز در ازای تولید یكدستگاه خودرو پرداخت می شود این رقم بالغ بر دو و یك چهارم میلیارد تومان خواهد بود .

البته هم خودروساز بیشتر از 5/1 میلیون تومان به قطعه ساز پرداخت می كند و هم درسال 82 بیش از یكصدو 1نجاه هزار پراید تولید خواهد شد و دست كم هزینه بسته بندی با این حساب معادل 325 خودروی پراید خواهد بود البته اگر هزینه های باز كردن بسته ها، انبارش و جابجایی كارتن ها ، مشمع و پالتهای چوبی را به این معادله اضافه نماییم این رقم خیلی بالاتر خواهد رفت .

طبق محاسبات ما اگر نظام بسته بندی قطعات تحویلی به خودروساز متحول شده و در بسته ها و پالتهای قابل برگشت به سازنده صورت گیرد هزینه بسته بندی مجموعه ها به یك سوم هزینه های فعلی تقلیل خواهد یافت و این نوع بسته بندی از مبدل شدن مواد اولیه بسته بندی ، كارتن ، مشمع و چوب به زباله جلوگیری خواهد كرد و صرفه جوئی هایی كه در حفظ محیط زیست از این راه صورت گیرد را می توان به مزایای بسته بندی قابل برگشت اضافه نمود . خودروساز نیروی انسانی قابل توجه ای صرف نظافت خرده چوب و میخ و مشمع و كارتن می كند كه در صورت حذف آن سرعت كار نیز بالا می رود .

برای اینكه بتوان به اهمیت این صرفه جویی بیشتر پی برد فرض كنید كه اگر بخواهید با این پول در بخش قطعه سازی سرمایه گذاری كنید می توان سالیانه حدود 40 دستگاه CNCاز نوع پیشرفته خریداری كرد كه به اعتقاد ما این برای تولید بخش عمده ای از قطعات پراید باتیتراژ فعلی كفایت خواهد كرد و البته هر سال 40 دستگاه دیگر نیز به آن اضافه خواهد شد .

2- تحویل

از دیگر هزینه های پنهان می توان به هزینه های بروكراسی در مسیر تحویل قطعات و مجموعه ها به خط مونتاژ خودرو اشاره كرد . این هزینه ها عمدتاً شامل تهیه اسناد حمل قطعات به خودرو ساز رسیدگی به كارهای اداری تحویل اجناس به انبار آنها و غیره است .

در مواردی برای تخلیه و تحویل جنس به كارخانه خودرو ساز بایستی 10 مرحله را طی كرد با برآورد هزینه پرسنلی این 10 ایستگاه و هزینه تحمیلی به قیمت تمام شده خودرو و هزینه های پرسنلی تحویل دهنده جنس به سایپا رقم قابل توجه ای می باشد كه قیمت تمام شده خودرو را بالا می برد.

لیست زیر خلاصه 10 مرحله جنس است كه می توان آنرا كاهش داد .

1- مراجعه به نگهبانی جهت پلمپ جعبه های كامیونهای ورودی (25 دقیقه)

2- تحویل برگه ارسال محموله .صدور فاكتور . رسید انبار (75 دقیقه)

3- بازدید كنترل كیقیت و مجوز ارسال و تخلیه (25 دقیقه)

4- مراجعه برای اعزام نگهبان همراه (15 دقیقه)

5- نوبت زدن لیفتراك جهت تخلیه بار(10 دقیقه)

6- تحویل جنس به انبار (60 دقیقه)

7- تائید تحویل بار به انبار(15دقیقه)

8- تكمیل فرم فاكتور فروش و تحویل كلیه فرمها (15 دقیقه)

9- دریافت برگه نهایی (15 دقیقه)

10- بازدید كامیون باز كردن پلمپ (30دقیقه)

مجموع زمان تحویل یك محموله حدوداً 475 دقیقه می باشد . نتیجه گیری در مورد تعداد محموله های تحویلی و زمان از دست رفته تحویل بعنوان یكی از هزینه های پنهان را بعهده خواننده می گذاریم.

3- بهره

یكی دیگر از عواملی كه قیمت تمام شده خودرو را بالا می برد بهره بانكی برای سازندگان و بهره پیش فروش خودرو برای خودروساز است . مشكل نقدینگی و تأمین سرمایه در گردش سازندگان حداقل 5 درصد به قیمت تمام شده محصولات سازندگان می افزاید البته مااطلاعات كافی از میزان ضرری كه از ناحیه پیش فروش به خودرو ساز وارد می شود نداریم اما رقم 5 درصد در مورد خودروساز نیز به نظر معقول می آید البته یكی دیگر از هزینه های پنهان تأخیر در دریافت پول از خودروساز است كه عمدتاً بدلیل مشكل نقدینگی در این بخش است .

4- فن آوری

بر هیچ كس پوشیده نیست كه ساخت خودرو داخلی كمتر از یك دهه است كه بر پایه گذاری شده سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو اكثراً با یك شركت و كارگاه كوچك شروع كرده اند(كه البته به نظر ما این یك الگوی رشد بنیادی است) در این مسیر سازنده ایرانی مجبور به ایجاد و فراگیری فن آوری رشته كاری خود شده و بدین ترتیب بعد از چند سال قادر به تحلیل و تفسیر امور تخصصی مربوط به مهندسی و تولید قطعات و مجموعه های خود است . البته جای خوشحالیست كه این آهنگ رشد و یادگیری بطور مضاعف روبه رشد است .اما غرض از طرح این مقدمه عنوان كردن هزینه های مربوط به این فن آوری است .بعضی ها این را هزینه تلقی می كنند اما به نظر ما این یك سرمایه گذاری است و بهر حال این را هزینه بنامیم یا سرمایه گذاری ،پولی است كه صرف شده و در قیمت تمام شده اثر گذار است . اما در طولانی مدت این هزینه برعكس هزینه های پیشین باعث پایین آمدن قیمت خودرو خواهد شد و این صرفه جویی از قبل نیروی انسانی آموزش دیده و انباشت تجربه فنی و اجرایی نزد سازندگان بوجود خواهد آمد .

خلاصه كلام اینكه به نظر ما یكی از عوامل مهمی كه ساخت خودرو را در ایران گران می كند هزینه های پنهان است كه با تدبیر ، هماهنگی و انضباط قابل حل است البته تمام كشورهای توسعه یافته در فاز شكل گیری با كمك های مالی و بخشودگیهای دولتی موفق به عبور از این فاز شده اند كه امیدواریم خانواده خودروساز بتواند تفهیم مشكلات خود به دست اندر كاران راه را برای رشد سریعتر هموار سازند.

عملكرد بوستر :

در ابتدا خلأ تولید شده توسط موتور از طریق check valve تمامی پوسته بوستر را در بر گرفته و فشار منفی یكسانی را در آن ایجاد می كند. پس ا زاعمال فشار به پدال و تحت تأثیر قرار دادن میله ترمز (operating Rod) توسط دریچه خلأ در بدنه سوپاپ (Bodyvalve) مسدود می شود . و اجازه عبور هوا به قسمت جلوی بوستر داده می شود كه هوای ورودی پس از عبور از فیلترها به مرور در قسمت پشتی بوستر (Rear shell) فشار لازم را ایجاد می كند و این اختلاف فشار به وجود آمده در طرفین دیافراگم (Diaphragm) قدرت لازمه راتولید می كند در بوستر فنر دیافراگم (Returnspring) وظیفه دارد مجموعه را هر چه سریعتر به حالت اولیه برگرداند نیروی كمكی پدال توسط دیسك واكنش (Reaction disk) كنترل می شود این قطعه لاستیكی فشاری یكنواخت بر تمام سطوح تماس خود اعمال می كند وعمل آن مانند یك مایع هیدرولیكی است . به طوری كه نتیجه عمل كرد آن انتقال با دقت فشار ورودی به میله فشار (Push Rod) است . میله فشار با پیستون مستر سیلندر در تماس بوده و عمل انتقال نیرو را انجام می دهد .

 

كمك بوستر به سیستم ترمز:

حال برای درك بهتر از دیدگاه بهتری به قضیه نگاه كرده و عمل كمكی بوستر در وسیله نقلیه را با چند فرمول ساده بررسی می كنیم در یك سیستم ترمز بدون بوستر فشار هیدرولیكی مسیر ترمز توسط نیروی پای انسان و با كمكی كه از تقویت سیستم پدال می گیرد تأمین می شود . به عبارت دیگر لین فشار تابعی از نیروی پدال (Fp) . ضریب اهرم پدال (Lp) ،بازدهی مجموعه (Np) وسطح مقطع سیلندر اصلی است :

P= FpLpNp/A

در صورتی كه بوستر به مسیر ترمز اضافه شود نیروی تقویتی بوستر (FA) با نیرروی تقویتی پدال جمع شده و به راننده خودرو كمك بیشتری می دهدد .

B=FpLp+FA/FpLp

در این حالت نسبت تقویتی بوستر (B) تغییراتی را در فشار هیدرولیكی مسیر ایجاد كرده و عملكرد ترمز را بهبود می دهد

P=FpLpnpB/A

بوستر به عنوان یك واحد تقویت كننده با ورودی و خروجی مشخص به گونه ای عمل می كند كه به ازای نیروی وردی معین ، نیروی خروجی تقویت شده ای را به ما بدهد . نیروی خروجی با ضرب نیروی ورودی در نسبت تقویت (power slope) قابل محاسبه است نسبت تقویتی به اندازه بوستر بستگی دارد و با توجه به اندازه های اساسی بوستر و نیروی فنر برگشت قابل محاسبه است .اگر بوستر را به عنوان یك مجموعه مكانیكی بررسی نموده و آن را مانند یك مجموعه پیستون و سیلندر در نظر بگیریم . با این تشابه بهتر می توانیم عوامل موثر تقویت را درك كنیم . به این ترتیب كه ابتدا سطح موثر بوستر رابه دست می آوریم .سطح موثر بوستر از تفاضل سطح دیافراگم و میله فشار به دست می آید.

از عوامل موثر دیگر دراین تقویت میزان خلأ اعمال شده به بوستر است . به این ترتیب كه هر چه میزان خلأ بیشتر باشد نیروی تقویتی افزایش می یابد و هر چقدر میزان خلأ كمتر شود باعث كاهش نسبت تقویت می شود.

با درنظر گرفتن بازدهی مكانیكی مجموعه بوستر و عوامل ذكر شده ، نیروی تقویتی برابر است با :

بازدهی مكانیكی×خلأموثر×سطح موثر بوستر= Fb

نیروی فنر با Fbدر جهت مخالف بوده و باعث كاهش این نیرو می شود:

FB=Fb-Ff

یك بوستر پس از مونتاژ نهایی ویژگیهایی دارد كه به برخی از آنها اشاره می شود :

1- بوستر مونتاژ شده می بایست هیچگونه ارتباط هوایی با اتمسفر نداشته باشد . وجود نشتی در مجموعه باعث كاهش نیروی خروجی می شود و این افت می تواند خطراتی را در بر داشته و باعث نگرانی راننده شود .

2-بوستر پس از مونتاژ نهایی و نصب بر روی وسیله نقلیه بایستی بسیار صلب و محكم باشد و در اثر نیروهای اعمال شده به آن صدمه نبیند آسیب دیدگی پوسته ها و جدا شدن درب محفظه (Rear Shell) از محفظه (Shell Front ) از خرابیهای بدون اخطار بوده و صدمات آن جبران ناپذیر است .

3-بوستر پس از برداشتن نیروی اعمال شده پای راننده می بایست سریعاً مجموعه پدال را به حالت اولیه برگرداند و با كمك سایر اجزای ترمز فشار ترمزگیر را به حالت اول برگرداند تا توانایی كنترل وسیله نقلیه برای راننده فراهم گردد.

4-بوستر ترمز بایستی در فصل سرما و در مكانهایی كه دمای پایین دارند . همچنین در فصل گرما و هنگامی كه دمای هوا در محیط موتور زیاد است عملكرد مناسبی داشته و با حفظ خصوصیات اولیه تواناییهای لازم را داشته باشد .

دانلود گزارش کاراموزی در تعمیرگاه مجاز هیوندا





نوع مطلب : دانلود گزارش کارآموزی و کارورزی، 
برچسب ها : پروژه کاراموزی در تعمیر گاه خودرو، گزارش کارورزی رشته مهندسی مکانیک، خرید کار آموزی نمایندگی مجاز خودرو،
لینک های مرتبط :


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


 
 
برچسب ها
پیوندها
آخرین مطالب